WEKO3
アイテム
UDLを基軸にした授業改善による児童の変容に関する一考察 : 学習的適応感に着目して
https://doi.org/10.15027/52284
https://doi.org/10.15027/52284a2b35179-52a5-4cbb-9a15-113450398612
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | UDLを基軸にした授業改善による児童の変容に関する一考察 : 学習的適応感に着目して | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | A consideration regarding change of students after better class management using UDL: An attention to desirable self-esteem and better attitudes toward learning | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
中林, 浩子
× 中林, 浩子
× 栗原, 慎二
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2022 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Universal Design for Learning | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Improvement of teaching instruction | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Willingness to learn | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 学びのユニバーサルデザイン(UDL) | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 授業改善 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 学習意欲 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | It is needed to change from traditional teacher-oriented lessons to learning-oriented ones in order to enhance academic abilities of students and satisfy the learning needs of an individual student. For finding an appropriate answer for it, our school has improved class management based on Universal Design for Learning proposed by an American educational institute, CAST 2008. The UDL recommends a flexible class design without making a barrier in front of a specific learner, and aims to foster active learners, while thinking about diversity. Regarding the introduction of a framework of UDL in a school between April 2020 and October 2021, it was confirmed that the students of the specific grade showed desirable self-esteem and better attitudes toward learning. The teachers of the grade, in particular, actively introduced the framework of UDL in class. This thesis is introducing a class with the framework of UDL and considering the effects of it. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/52284 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 75 | |||||||||||||
書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 14, p. 75-83, 発行日 2022-03-30 |
|||||||||||||
旧ID | 52284 |