WEKO3
アイテム
未来に対するイメージおよび自尊感情が就職不安に及ぼす影響 : 希望進路が教職のみか否かでの比較
https://doi.org/10.15027/52282
https://doi.org/10.15027/522829485c365-8b67-4fbc-97ba-9153ebb6e192
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 未来に対するイメージおよび自尊感情が就職不安に及ぼす影響 : 希望進路が教職のみか否かでの比較 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | The influence of future image and self-esteem on employment anxiety: Comparison between students whose desired career is teacher and others | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
江本, 拓海
× 江本, 拓海
× 児玉, 真樹子
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2022 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Employment anxiety | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Future time perspective | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Future social image | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Self-esteem | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 就職不安 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 未来展望 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 未来社会イメージ | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 自尊感情 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study was to examine the influence of future image, comprising future self image (measured by the future time perspective scale) and future social image, and self-esteem on employment anxiety. In addition, the study examined the difference in these effects between students whose desired career was teacher and others. An online survey was conducted and data were obtained from 91 students (students whose desired career was teacher [n = 49] and others [n = 42]). The factor analysis results revealed that the future social image scale consisted of three factors: hopefulness, difficulty, and wideness. In addition, the validity and reliability of the future social image scale were confirmed. The results of multiple regression analysis suggested that future social image had an influence on future self image, and these two types of future image had specific effects on employment anxiety. Furthermore, it was suggested that the functions of the two types of future image differed depending on whether the desired career was teacher. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/52282 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 53 | |||||||||||||
書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 14, p. 53-61, 発行日 2022-03-30 |
|||||||||||||
旧ID | 52282 |