ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 13号

児童に自己調整を促す学習デザインの実践的研究

https://doi.org/10.15027/50814
https://doi.org/10.15027/50814
d643c78e-8cee-4317-8478-d7e20cd13f35
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_13_125.pdf JEducSci_13_125.pdf (923.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 児童に自己調整を促す学習デザインの実践的研究
言語 ja
タイトル
タイトル Practical Study on Learning Design that stimulates Self-regulation in Children
言語 en
作成者 住田, 裕子

× 住田, 裕子

ja 住田, 裕子

en SUMIDA, Hiroko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2021 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
主題
主題Scheme Other
主題 self-regulation
主題
主題Scheme Other
主題 learning environment
主題
主題Scheme Other
主題 self-determination
主題
主題Scheme Other
主題 academic abilities
主題
主題Scheme Other
主題 自己調整
主題
主題Scheme Other
主題 学習環境
主題
主題Scheme Other
主題 自己決定
主題
主題Scheme Other
主題 学力
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to design an elementary school learning environment with a high level of freedom and to verify the changes in self-regulation and academic abilities in children through putting self-determined learning into practice. During a six-month learning period with a mathematics text as the main textbook, an environment in which students could decide for themselves where and how they would study as well as who they would interact with was put in place. The results suggest that the level of autonomous motivation improved. From these results, we can consider that the learning design in this study had the effect of promoting children’s self-regulation abilities. Furthermore, a comparison of test scores from before and after the learning practice suggested that this learning design improves academic results further than conventional teaching methods.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 井上弥先生・樋口聡先生退職記念特集号
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿の一部は,「自己教育力を育成する「自学」の取組」として,日本教育公務員弘済会の実践研究論文集(2020)にて発表している。
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50814
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 125
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 13, p. 125-134, 発行日 2021-03-30
見出し
大見出し 研究論文
言語 ja
旧ID 50814
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:25:51.557738
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3