WEKO3
アイテム
他者理解を促進する「感情・体調共有ポケットチャート」の開発 : 新型コロナウイルス感染症流行下におけるミスコミュニケーション予防
https://doi.org/10.15027/50809
https://doi.org/10.15027/50809039f4a7d-e041-4feb-81e2-feed2cc85074
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 他者理解を促進する「感情・体調共有ポケットチャート」の開発 : 新型コロナウイルス感染症流行下におけるミスコミュニケーション予防 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Development of “Feeling Share Pocket Chart" to Support Understanding of Other’s: Prevention of Miscommunication Under COVID-19 | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
松山, 康成
× 松山, 康成
× 栗原, 慎二
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2021 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Feeling Share Pocket Chart | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Understanding of Other’s | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Wearing a Mask | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Classroom Management | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | COVID-19 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 感情・体調共通ポケットチャート | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 他者理解 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 学級経営 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | マスク着用 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 新型コロナウイルス感染症(COVID-19) | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study was to develop "Feeling Share Pocket Chart". COVID-19 is, to children in high stress state, caused the miscommunication. "Feeling Share Pocket Chart" was used to promote understanding of other’s emotions and prevent miscommunication. This study were administered at the start of class in a regular public elementary school classroom. This class of 23 fifth graders (12 boys, 11girls) participated in this study. "Feeling Share Pocket Chart" reduced children's stress and anger. Also, it revealed their emotions and physical condition under COVID-19. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | 井上弥先生・樋口聡先生退職記念特集号 | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/50809 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 79 | |||||||||||||
書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 13, p. 79-85, 発行日 2021-03-30 |
|||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | 研究論文 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
旧ID | 50809 |