Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
多分野・多国籍PBLを通した院生のチーム活動に対する意識変化 : 岡山大学教育学研究科の必修科目を事例として |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Changes in learners’ consciousness caused by project-based learning in Okayama University Graduate School |
|
言語 |
en |
作成者 |
青木, 多寿子
山﨑, 麻友
韓, 笑
趙, 徳慧
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
権利情報 |
|
|
権利情報 |
Copyright (c) 2021 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
project-based learning (PBL) |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
teamwork |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
multinational |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
multi-area |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
PBL (Project-Based Learning) |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
チーム活動 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
多国籍 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
多分野 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
This paper summarizes the changes in learners’ consciousness while proceeding with a project as a team in project-based learning (PBL) in the Master’s Program in Educational Sciences, Okayama University. The project team in this program consisted of people coming from multiple nationalities and fields of specialty, with various ideas and holding different values. Therefore, to take advantage of diversity and expertise, grasp things from a broader perspective, and discover the possibilities of new research perspectives, we examined the PBL significance and issues pertaining to it considering the actual feelings of learners through PBL. Also based on real case in our team since we been through a lot of troubles and culture crush. We thought it was necessary to go. Therefore, we conducted a questionnaire survey for other learners and analyzed the results from the perspectives of both Japanese and international students. Finally, we discussed the PBL significance in this program and matters for the next year. |
|
言語 |
en |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
井上弥先生・樋口聡先生退職記念特集号 |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/50805 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1883-8200 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA1244667X |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
37 |
書誌情報 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
号 13,
p. 37-47,
発行日 2021-03-30
|
見出し |
|
|
大見出し |
研究論文 |
|
言語 |
ja |
旧ID |
50805 |