ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 13号

感性教育論の展開(5) : 主体性そして全人性

https://doi.org/10.15027/50794
https://doi.org/10.15027/50794
dbd96bd7-8bc4-4646-a4a5-8c1459ce7efd
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_13_7.pdf JEducSci_13_7.pdf (654.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 感性教育論の展開(5) : 主体性そして全人性
言語 ja
タイトル
タイトル A Development of the Theory of Aesthetic Education (5): Subjectiveness and Wholeness
言語 en
作成者 樋口, 聡

× 樋口, 聡

ja 樋口, 聡

en HIGUCHI, Satoshi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2021 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
主題
主題Scheme Other
主題 Subjectiveness
主題
主題Scheme Other
主題 Wholeness
主題
主題Scheme Other
主題 Pathos
主題
主題Scheme Other
主題 Active Learning
主題
主題Scheme Other
主題 主体性
主題
主題Scheme Other
主題 全人性
主題
主題Scheme Other
主題 受動
主題
主題Scheme Other
主題 アクティブ・ラーニング
内容記述
内容記述 This paper considered the fourth viewpoint for aesthetic education: subjectiveness and wholeness. The naïve discourses concerning school education including an ideology of “active learning" with a Japanese word shutai, which was a translation of “subject" were critically investigated. The criticism referred to a philosophy and movement of education called the holistic education. The significance of passiveness or pathos of the learner’s attitude and the learner’s relationship to the world rather than the individual subjectiveness or identity was emphasized. In the final section, the practices in school education were evaluated through the significance pointed out above.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 井上弥先生・樋口聡先生退職記念特集号
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50794
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 7
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 13, p. 7-16, 発行日 2021-03-30
見出し
大見出し 退職記念特集
言語 ja
旧ID 50794
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:21:02.607978
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3