WEKO3
アイテム
感性教育論の展開(5) : 主体性そして全人性
https://doi.org/10.15027/50794
https://doi.org/10.15027/50794dbd96bd7-8bc4-4646-a4a5-8c1459ce7efd
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 感性教育論の展開(5) : 主体性そして全人性 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Development of the Theory of Aesthetic Education (5): Subjectiveness and Wholeness | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
樋口, 聡
× 樋口, 聡
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
権利情報 | ||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2021 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Subjectiveness | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Wholeness | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Pathos | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Active Learning | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 主体性 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 全人性 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 受動 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | アクティブ・ラーニング | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | This paper considered the fourth viewpoint for aesthetic education: subjectiveness and wholeness. The naïve discourses concerning school education including an ideology of “active learning" with a Japanese word shutai, which was a translation of “subject" were critically investigated. The criticism referred to a philosophy and movement of education called the holistic education. The significance of passiveness or pathos of the learner’s attitude and the learner’s relationship to the world rather than the individual subjectiveness or identity was emphasized. In the final section, the practices in school education were evaluated through the significance pointed out above. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 井上弥先生・樋口聡先生退職記念特集号 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/50794 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 7 | |||||||||
書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 13, p. 7-16, 発行日 2021-03-30 |
|||||||||
見出し | ||||||||||
大見出し | 退職記念特集 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
旧ID | 50794 |