WEKO3
アイテム
感性教育論の展開(2) : 感覚・感受性
https://doi.org/10.15027/48286
https://doi.org/10.15027/48286b247f38c-3d07-44ac-a1f3-3be8e0594afc
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | 感性教育論の展開(2) : 感覚・感受性 | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | A Development of the Theory of Aesthetic Education (2): Sensation and Sensitivity | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 作成者 |
樋口, 聡
× 樋口, 聡
|
|||||||||
| アクセス権 | ||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
| 権利情報 | ||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2019 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | sensation | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | sensitivity | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Boyd | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Rousseau | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Bergson | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 感覚 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 感受性 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | ボイド | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | ルソー | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | ベルクソン | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述 | This is the second article in my series of the development of the theory of aesthetic education. It aims to clarify the position of sensation and sensitivity in sensibility, as a viewpoint of aesthetic education. (1) The argument about the concept of sensibility in aesthetics was critically reviewed. (2) A genealogy of the education of the senses was followed through William Boyd's From Locke to Montessori: A Critical Account of the Montessori Point of View (1914). (3) Learning from Bergson's Le rire (1900), the possibility of laughter as a stimulus to sensitivity for school education was considered in rakugo or the traditional Japanese comic storytelling. | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.15027/48286 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||
| 開始ページ | ||||||||||
| 開始ページ | 3 | |||||||||
| 書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 12, p. 3-12, 発行日 2019-11-30 |
|||||||||
| 旧ID | 48286 | |||||||||