Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
「学び続ける教員」の育成を目指した広島大学大学院教育学研究科教職開発専攻の取り組み : 教育実践開発コースを中心に |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Efforts of the Professional Development Program at Hiroshima University Towards Fostering Teachers as Continuous Learners : The Case of the Teaching Practice and Development Course |
|
言語 |
en |
作成者 |
鈴木, 由美子
米沢, 崇
中井, 悠加
宮里, 智恵
木下, 博義
大後戸, 一樹
大里, 剛
西本, 正頼
松浦, 武人
田中, 節子
髙橋, 均
宮谷, 真人
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
権利情報 |
|
|
権利情報 |
Copyright (c) 2017 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Teachers as continuous learners |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Professional development |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Independent and collaborative learning |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Graduate school of teacher education |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
学び続ける教員 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
力量形成 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
主体的・協働的な学び |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
教職大学院 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
In 2016, the Graduate School of Education at Hiroshima University established the Professional Development Program for Teachers and School Leaders which consists two courses: The Teaching Practice and Development Course and the School Management Course. Focusing on the former, this paper examines its achievements and problems in the first year to develop some perspectives of models for graduate education toward fostering teachers as continuous learners. We discuss from the following four points: a collaborative learning between teacher and non-teacher graduate students; an effective way to learn the basic skills; a circulation of theory and practice; a triumvirate and learning environment on the realization of them. |
|
言語 |
en |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
本研究は,JSPS科学研究費補助金基盤研究(B)(一般)「「学び続ける教員」を支えるアクティブ・ラーニング型教員研修プログラムの開発」(JP16H03765)の助成を受けている。 |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
本稿は,平成28年度日本教育大学協会研究集会で発表した内容を加筆・修正したものである。 |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/42635 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1883-8200 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA1244667X |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
33 |
書誌情報 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
号 10,
p. 33-42,
発行日 2017-03-16
|
旧ID |
42635 |