ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 9号

大学と教育委員会による連携・協働型初任者研修プログラムの開発

https://doi.org/10.15027/39434
https://doi.org/10.15027/39434
36da3adf-387e-417d-8200-58b631a7e052
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_9_125.pdf JEducSci_9_125.pdf (1.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 大学と教育委員会による連携・協働型初任者研修プログラムの開発
言語 ja
タイトル
タイトル Development of the Novice Teachers Training Program in Collaboration between University and Education Board
言語 en
作成者 米沢, 崇

× 米沢, 崇

ja 米沢, 崇

en Yonezawa, Takashi

Search repository
中井, 悠加

× 中井, 悠加

ja 中井, 悠加

en Nakai, Yuka

Search repository
鈴木, 由美子

× 鈴木, 由美子

ja 鈴木, 由美子

en Suzuki, Yumiko

Search repository
幸坂, 健太郎

× 幸坂, 健太郎

ja 幸坂, 健太郎

en Kousaka, Kentarou

Search repository
宮木, 秀雄

× 宮木, 秀雄

ja 宮木, 秀雄

en Miyaki, Hideo

Search repository
久保, 研二

× 久保, 研二

ja 久保, 研二

en Kubo, Kenji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2016 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 初任者研修プログラム
主題
主題Scheme Other
主題 初任者
主題
主題Scheme Other
主題 大学
主題
主題Scheme Other
主題 教育委員会
主題
主題Scheme Other
主題 連携・協働
主題
主題Scheme Other
主題 novice teachers training program
主題
主題Scheme Other
主題 novice teacher
主題
主題Scheme Other
主題 university
主題
主題Scheme Other
主題 education board
主題
主題Scheme Other
主題 collaboration
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 In this study, we reported about the novice teachers training program in collaboration between Hiroshima University and Hiroshima prefectural education board. In the grouped education practical research of this program, the teachers from university and consultants from education board gave theoretical & practical lectures for the novice teachers. The research is one of the novice teachers training in place by Hiroshima prefectural education center, where the novice teachers are grouped, create lesson from study on teaching materials to trial lessons and discuss about them. We had a questionnaire in free description style to the participants for feedback as to this program in order to make sure its outcomes. The results showed that this program could fulfill some roles in encouraging the novices to deepen their thought and understanding of various issues and findings regarding teaching method, to reflect their own lessons, which improves their own practical teaching competencies, especially their teaching method.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,平成25-26年度独立行政法人教員研修センター委嘱事業「教員研修モデルカリキュラム開発プログラム」の成果の一部である。なお,本稿は広島大学(2015a) および広島大学(2015b)の一部を修正するとともに平成27年度の取り組み内容を加筆したものである。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/39434
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 125
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 9, p. 125-132, 発行日 2016-03-16
旧ID 39434
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:14:06.623020
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3