Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
大学と教育委員会による連携・協働型初任者研修プログラムの開発 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Development of the Novice Teachers Training Program in Collaboration between University and Education Board |
|
言語 |
en |
作成者 |
米沢, 崇
中井, 悠加
鈴木, 由美子
幸坂, 健太郎
宮木, 秀雄
久保, 研二
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
権利情報 |
|
|
権利情報 |
Copyright (c) 2016 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
初任者研修プログラム |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
初任者 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
大学 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
教育委員会 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
連携・協働 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
novice teachers training program |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
novice teacher |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
university |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
education board |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
collaboration |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
In this study, we reported about the novice teachers training program in collaboration between Hiroshima University and Hiroshima prefectural education board. In the grouped education practical research of this program, the teachers from university and consultants from education board gave theoretical & practical lectures for the novice teachers. The research is one of the novice teachers training in place by Hiroshima prefectural education center, where the novice teachers are grouped, create lesson from study on teaching materials to trial lessons and discuss about them. We had a questionnaire in free description style to the participants for feedback as to this program in order to make sure its outcomes. The results showed that this program could fulfill some roles in encouraging the novices to deepen their thought and understanding of various issues and findings regarding teaching method, to reflect their own lessons, which improves their own practical teaching competencies, especially their teaching method. |
|
言語 |
en |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
本研究は,平成25-26年度独立行政法人教員研修センター委嘱事業「教員研修モデルカリキュラム開発プログラム」の成果の一部である。なお,本稿は広島大学(2015a) および広島大学(2015b)の一部を修正するとともに平成27年度の取り組み内容を加筆したものである。 |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/39434 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1883-8200 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA1244667X |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
125 |
書誌情報 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
号 9,
p. 125-132,
発行日 2016-03-16
|
旧ID |
39434 |