ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 9号

小中学生の学習観特性の差異を踏まえた学習支援に関する一考察 : 友人との学習活動を参照しながら

https://doi.org/10.15027/39432
https://doi.org/10.15027/39432
be88efc5-4aec-4fa3-9067-24b0057c6f61
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_9_109.pdf JEducSci_9_109.pdf (869.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 小中学生の学習観特性の差異を踏まえた学習支援に関する一考察 : 友人との学習活動を参照しながら
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Learning Support due to differences in Elementary and Middle School Student’s Conceptions of Learning : Referring to Learning Activities with Friends
言語 en
作成者 野中, 陽一朗

× 野中, 陽一朗

ja 野中, 陽一朗

en Nonaka, Yoichiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2016 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 学習観
主題
主題Scheme Other
主題 友人との学習活動
主題
主題Scheme Other
主題 学習支援
主題
主題Scheme Other
主題 教育の方法及び技術
主題
主題Scheme Other
主題 Conceptions of Learning
主題
主題Scheme Other
主題 Learning Activities with Friends
主題
主題Scheme Other
主題 Learning support
主題
主題Scheme Other
主題 Education Methods and Techniques
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 For the purpose of considering “leaning in the 21st century", this article examines learning activities with friends due to differences in elementary and middle school student’s conceptions of learning. The participants, fifth, sixth, and ninth graders (N=327), completed a questionnaire that assumed conceptions of learning, and a questionnaire that assumed learning activities with friends. Those participants were featured via ward method cluster analysis from the 5 aspects that was (a) understanding, (b) rote learning, (c) obligation, (d) depending on school, and (e) school stage. As a result, the author classified the 327 participants into 3 clusters. Each cluster showed a characteristic that reflects the results of the student’s conceptions of learning. Each ANOVA revealed that significance differences of learning activities with friends between clusters on help-giving and reciprocal learning. On the basis of the result of this study, the author discussed the learning support or education methods and techniques on leaning in the 21st century.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/39432
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 109
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 9, p. 109-115, 発行日 2016-03-16
旧ID 39432
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:13:50.091599
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3