WEKO3
アイテム
小中学生の学習観特性の差異を踏まえた学習支援に関する一考察 : 友人との学習活動を参照しながら
https://doi.org/10.15027/39432
https://doi.org/10.15027/39432be88efc5-4aec-4fa3-9067-24b0057c6f61
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 小中学生の学習観特性の差異を踏まえた学習支援に関する一考察 : 友人との学習活動を参照しながら | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study on Learning Support due to differences in Elementary and Middle School Student’s Conceptions of Learning : Referring to Learning Activities with Friends | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
野中, 陽一朗
× 野中, 陽一朗
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
権利情報 | ||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2016 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学習観 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 友人との学習活動 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学習支援 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教育の方法及び技術 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Conceptions of Learning | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Learning Activities with Friends | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Learning support | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Education Methods and Techniques | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | For the purpose of considering “leaning in the 21st century", this article examines learning activities with friends due to differences in elementary and middle school student’s conceptions of learning. The participants, fifth, sixth, and ninth graders (N=327), completed a questionnaire that assumed conceptions of learning, and a questionnaire that assumed learning activities with friends. Those participants were featured via ward method cluster analysis from the 5 aspects that was (a) understanding, (b) rote learning, (c) obligation, (d) depending on school, and (e) school stage. As a result, the author classified the 327 participants into 3 clusters. Each cluster showed a characteristic that reflects the results of the student’s conceptions of learning. Each ANOVA revealed that significance differences of learning activities with friends between clusters on help-giving and reciprocal learning. On the basis of the result of this study, the author discussed the learning support or education methods and techniques on leaning in the 21st century. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/39432 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 109 | |||||||||
書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 9, p. 109-115, 発行日 2016-03-16 |
|||||||||
旧ID | 39432 |