ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 8号

Training of school guidance and counselling workers in Japan : Concerns and challenge s for future development <Research Article>

https://doi.org/10.15027/36764
https://doi.org/10.15027/36764
9ab1763f-28ab-4cf1-af49-deabd149b955
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_8_67.pdf JEducSci_8_67.pdf (676.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Training of school guidance and counselling workers in Japan : Concerns and challenge s for future development <Research Article>
言語 en
作成者 Chan, Mow Chiu Raymond

× Chan, Mow Chiu Raymond

en Chan, Mow Chiu Raymond

Search repository
Kurihara, Shinji

× Kurihara, Shinji

en Kurihara, Shinji

Search repository
Yukiko, Ericson

× Yukiko, Ericson

en Yukiko, Ericson

Search repository
Yamasaki, Akane

× Yamasaki, Akane

en Yamasaki, Akane

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2015 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 School guidance and counselling worker
主題
主題Scheme Other
主題 teacher training
主題
主題Scheme Other
主題 induction
主題
主題Scheme Other
主題 professional development
主題
主題Scheme Other
主題 Japan
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 In Japan, school guidance and counselling has shifted from problem-solving remedial services to a more developmental, preventive approach. With this approach, the aim of school guidance and counselling is regarded as establishing a system that helps students develop a positive identity through successful, rewarding learning experiences in a school that provides support and care. Toward this end, a holistic approach has been adopted, which involves the collaboration of different psychological specialists and education professionals with different training and qualifications. This paper examines current practices and the training systems of different school guidance and counselling workers in Japan. With reference to the framework suggested by Gysbers (2000), four components of an effective school guidance and counselling delivery system-guidance curriculum, individual student planning, responsive services, and system support-are adopted as the framework for analysis. Based on a training model developed by Kurihara (2010a; 2010b), the expected roles of different school guidance and counselling workers are reported. This paper also proposes recommendations for pre-service training, induction, and in-service professional development for school guidance and counselling workers.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36764
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 67
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 8, p. 67-79, 発行日 2015-03-16
旧ID 36764
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:09:16.457486
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3