ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 8号

Philosophy for Children in Japan : History and Prospects <Research Article>

https://doi.org/10.15027/36763
https://doi.org/10.15027/36763
2866cad3-eb88-4fb7-a6ad-c4147498673b
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_8_59.pdf JEducSci_8_59.pdf (647.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Philosophy for Children in Japan : History and Prospects <Research Article>
言語 en
作成者 Higuchi, Satoshi

× Higuchi, Satoshi

en Higuchi, Satoshi

Search repository
Ashida, Chie

× Ashida, Chie

en Ashida, Chie

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2015 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 philosophy for children
主題
主題Scheme Other
主題 Japan
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The beginning of the interest in philosophy for children in Japan seemed to be in 1983, when Gareth B Matthews’ Philosophy and the Young Child (1980) was translated into Japanese. His Dialogues with Children (1984) was also translated into Japanese in 1987, and it was followed by the Japanese translation of Matthews’ The Philosophy of Childhood (1994) in 1997. It seems to be able to say that philosophy for children spread out in Japan with the name of Matthews. Since the end of 1990s, the researchers in educational studies and in the academic discipline of philosophy in Japan have published articles regarding philosophy for children. This paper tries to grasp the outline of the situation of philosophy for children in Japan and describe its prospects. The possibility of the development of philosophy for children in Japan would be; firstly, raising the problem of the transformation of the academic philosophy, secondly, applying philosophy for children to moral education at school, and thirdly, contributing to nurturing the children’s abilities of logical thinking, critical judgment and expression of their own.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36763
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 59
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 8, p. 59-66, 発行日 2015-03-16
旧ID 36763
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:09:07.778657
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3