ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 8号

学習開発学の展開 : 学習心理学から学習科学へ <巻頭論文>

https://doi.org/10.15027/36759
https://doi.org/10.15027/36759
dadb7c07-9611-4e25-834c-8b068478108c
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_8_3.pdf JEducSci_8_3.pdf (860.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 学習開発学の展開 : 学習心理学から学習科学へ <巻頭論文>
言語 ja
タイトル
タイトル Development of learning science after learning psychology
言語 en
作成者 森, 敏昭

× 森, 敏昭

ja 森, 敏昭

en Mori, Toshiaki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2015 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 learning science
主題
主題Scheme Other
主題 learning psychology
主題
主題Scheme Other
主題 educational reform in Japan
主題
主題Scheme Other
主題 学習心理学
主題
主題Scheme Other
主題 学習科学
主題
主題Scheme Other
主題 日本の教育改革
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Learning psychology began as a branch of psychology in the last couple of decades of the nineteenth century, and its history is therefore as long as that of psychology itself. However, learning science is a relatively young discipline: its development may be traced to 1991, when the first international conference was held and Journal of the Learning Sciences was first published. In the short subsequent period, learning science has grown rapidly as an interdisciplinary approach to learning and education, and it encompasses a wide variety of disciplines, such as cognitive science, educational psychology, computer science, anthropology, sociology, information science, neuroscience, and instructional design; its area of research has widened, and this includes both formal school learning and informal learning at home, among peers, and at work. Whereas learning psychology aims to construct an overarching theory of learning, learning science aims to establish a grounded theory of learning in various learning environments. Thus, the goal of learning science is an understanding of the cognitive and social processes that yield the most effective type of learning and to use this knowledge in designing classroom and other learning environments so that people may learn more deeply and effectively. The purpose of the present study is to offer an overview of recent developments in learning science and to examine the implications of learning science for current educational reform in Japan.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36759
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 3
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 8, p. 3-16, 発行日 2015-03-16
旧ID 36759
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:08:33.482788
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3