WEKO3
アイテム
校長・ミドルリーダーのリーダーシップ及び学校の組織風土と生徒指導の取組との関連
https://doi.org/10.15027/35699
https://doi.org/10.15027/3569980f2229f-dd54-47a1-b344-35f9126dc24f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 校長・ミドルリーダーのリーダーシップ及び学校の組織風土と生徒指導の取組との関連 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | The Relevance among Mid-level leader & Principal's Leadership, School Climate and Guidance | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
米沢, 崇
× 米沢, 崇
× 山崎, 茜
× 栗原, 慎二
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2014 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | School Guidance | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Principal | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Mid-level Leaders | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Leadership | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | School Climate | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 生徒指導 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 校長 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | ミドルリーダー | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | リーダーシップ | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 組織風土 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study was to investigate effects of the leadership of school leader and organizational culture to the practice of school guidance. Single time questionnaire was taken, and 182 elementary school teachers participated in. The major findings were as follows : (a)challenging culture among teachers, principal breakthrough leadership, and mid-level leader's consideration effect on information sharing among teachers, (b) challenging culture among teachers, principal' s consideration and years of experience as teacher effect on preventive/developmental practice, (c) principal consideration, mid-level leader's consideration and years of experience as teacher effect on individual intervention, (d) challenging culture and principal breakthrough leadership and mid-level leader's consideration effect on relationships between school, families and local. And these findings were suggested that principal have to show breakthrough leadership and consideration, mid-level leader's have to show consideration, and incubating challenging culture is important for effective school guidance. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/35699 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 51 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 7, p. 51-58, 発行日 2014-04-30 |
|||||||||||||||||
旧ID | 35699 |