ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 7号

校長・ミドルリーダーのリーダーシップ及び学校の組織風土と生徒指導の取組との関連

https://doi.org/10.15027/35699
https://doi.org/10.15027/35699
80f2229f-dd54-47a1-b344-35f9126dc24f
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_7_51.pdf JEducSci_7_51.pdf (648.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 校長・ミドルリーダーのリーダーシップ及び学校の組織風土と生徒指導の取組との関連
言語 ja
タイトル
タイトル The Relevance among Mid-level leader & Principal's Leadership, School Climate and Guidance
言語 en
作成者 米沢, 崇

× 米沢, 崇

ja 米沢, 崇

en Yonezawa, Takashi

Search repository
山崎, 茜

× 山崎, 茜

ja 山崎, 茜

en Yamasaki, Akane

Search repository
栗原, 慎二

× 栗原, 慎二

ja 栗原, 慎二

en Kurihara, Shinji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2014 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 School Guidance
主題
主題Scheme Other
主題 Principal
主題
主題Scheme Other
主題 Mid-level Leaders
主題
主題Scheme Other
主題 Leadership
主題
主題Scheme Other
主題 School Climate
主題
主題Scheme Other
主題 生徒指導
主題
主題Scheme Other
主題 校長
主題
主題Scheme Other
主題 ミドルリーダー
主題
主題Scheme Other
主題 リーダーシップ
主題
主題Scheme Other
主題 組織風土
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to investigate effects of the leadership of school leader and organizational culture to the practice of school guidance. Single time questionnaire was taken, and 182 elementary school teachers participated in. The major findings were as follows : (a)challenging culture among teachers, principal breakthrough leadership, and mid-level leader's consideration effect on information sharing among teachers, (b) challenging culture among teachers, principal' s consideration and years of experience as teacher effect on preventive/developmental practice, (c) principal consideration, mid-level leader's consideration and years of experience as teacher effect on individual intervention, (d) challenging culture and principal breakthrough leadership and mid-level leader's consideration effect on relationships between school, families and local. And these findings were suggested that principal have to show breakthrough leadership and consideration, mid-level leader's have to show consideration, and incubating challenging culture is important for effective school guidance.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/35699
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 51
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 7, p. 51-58, 発行日 2014-04-30
旧ID 35699
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:08:17.100484
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3