ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 5号

教員養成教育のこれからを考える : 德永保氏の提言を受けて

https://doi.org/10.15027/33219
https://doi.org/10.15027/33219
0d832827-5102-4349-9c77-85deb1755671
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_5_61.pdf JEducSci_5_61.pdf (564.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 教員養成教育のこれからを考える : 德永保氏の提言を受けて
言語 ja
タイトル
タイトル Considering the Teacher Education Program from now on : With Mr. Tamotsu Tokunaga's Argument
言語 en
作成者 樋口, 聡

× 樋口, 聡

ja 樋口, 聡

en Higuchi, Satoshi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2012 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 Teacher education program
主題
主題Scheme Other
主題 Practical pedagogy
主題
主題Scheme Other
主題 Growth strategies
主題
主題Scheme Other
主題 教員養成教育
主題
主題Scheme Other
主題 実践的教育学
主題
主題Scheme Other
主題 成長戦略
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper considers several problems regarding teacher education program from now on through the argument presented at a lecture at Hiroshima University in 2011 by Mr. Tamotsu Tokunaga, the Director-General of National Institute for Education Policy Research in Japan. The following points were discussed: 1) teacher education must be carried on at university under the high level "research" about the teacher education program, 2) teacher's competence to perform a new type of wholistic learning should be the ends of teacher education program, 3) the "practical pedagogy" including learning science, in which educational sciences, psychology and the research of curriculum and instruction are merged each other, could be the main direction of teacher education program from now on. It was emphasized in this paper that only practicum is not enough and the aspect of "research" for teacher education program is quite important. However, the significance of the "research" should be understood as "practical pedagogy" which is different from traditional disciplines in terms of sciences of education. Finally, the growth strategies of graduate school of education, particularly considering the case of Hiroshima University, were suggested. This paper also tried to present a new style of research which would be regarded as a kind of action research where the research object was teacher education program.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/33219
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 61
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 5, p. 61-69, 発行日 2012-03-31
旧ID 33219
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:06:02.075810
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3