WEKO3
アイテム
児童・生徒の向上心, 目標志向性に及ぼす"あこがれ"の影響
https://doi.org/10.15027/31508
https://doi.org/10.15027/31508e104ee41-fcfc-4d45-9088-1dc7034ad60f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 児童・生徒の向上心, 目標志向性に及ぼす"あこがれ"の影響 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | The Relation among Admiration, Goal Orientation and the Ambitions in Children and Students. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
青木, 多寿子
× 青木, 多寿子
× 中島, 恭兵
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2011 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | admiration | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | ambition | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | competitive spirit | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | motivation | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | goal orientation | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | jealousy | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | あこがれ | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 向上心 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | やる気 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 負けん気 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 目標志向性 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 妬み | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study was to identify the relation among admiration, ambitions and goal orientation. We hypothesized that admiration could make goal orientations better through ambitions in school children and students. Participants were one hundred ninety nine children and student. They were from 5th to 7th grade children and students. They were asked fifty three questions in five domains; admiration, goal orientation, three kinds of ambitions and envy. The envy was thought as a similar emotion to admiration, because they were the emotion about others who have comparatively higher ability. Multi regression analyses and single regression analyses were performed to find the relation between them. We found the relation among admiration, motivation and ambition. On the other hand, in lower admiration groups, we found envy was related with just performance goals. We also found developmental differences of relations between ambitions and goal orientations. We discussed how to use encouragement with ambitions and how to understand developmental difference of ambitions with children and students. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/31508 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 67 | |||||||||||||
書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 4, p. 67-73, 発行日 2011-03-31 |
|||||||||||||
旧ID | 31508 |