ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 3号

教育実習生の実習前後における学習の継続意志の変容 : 実習前後の教師効力感の変容・実習の自己評価に着目して

https://doi.org/10.15027/30257
https://doi.org/10.15027/30257
8b4368f9-2298-494b-bc32-f952794b0916
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_3_91.pdf JEducSci_3_91.pdf (522.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 教育実習生の実習前後における学習の継続意志の変容 : 実習前後の教師効力感の変容・実習の自己評価に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル Changes in sustainable volition for learning expressed by student teachers before and after practice teaching : Their teacher efficacy and self evaluation of their practice teaching
言語 en
作成者 三島, 知剛

× 三島, 知剛

ja 三島, 知剛

en Mishima, Tomotaka

Search repository
安立, 大輔

× 安立, 大輔

ja 安立, 大輔

en Adachi, Daisuke

Search repository
森, 敏昭

× 森, 敏昭

ja 森, 敏昭

en Mori, Toshiaki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2010 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 practice teaching
主題
主題Scheme Other
主題 student teachers
主題
主題Scheme Other
主題 sustainable volition for learning
主題
主題Scheme Other
主題 teacher efficacy
主題
主題Scheme Other
主題 self-evaluation about student teaching
主題
主題Scheme Other
主題 教育実習
主題
主題Scheme Other
主題 教育実習生
主題
主題Scheme Other
主題 学習の継続意志
主題
主題Scheme Other
主題 教師効力感
主題
主題Scheme Other
主題 実習の自己評価
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The major purpose of this study is to investigate the changes in student teachers' sustainable volition for learning before and after practice teaching, especially in relation to the changes in their teacher efficacy and the self-evaluation of their own practice teaching. In terms of the content of their university course, the study focused on the following two areas in order to examine the student teachers' sustainable volition for learning: (1) theoretical content, such as psychology; and (2) more practical content, such as instructional skills. One hundred and thirty four student teachers completed a questionnaire in the study. Major findings are as follows: (1) student teachers who increased their teacher efficacy for instructional strategies and classroom management after practice teaching increased their sustainable volition for theoretical learning, such as instructional methods for school subjects and the study of pedagogy; student teachers who decreased their teacher efficacy in these areas similarly decreased their sustainable volition for theoretical learning; (2) student teachers who showed more negative self-evaluation in relation to lesson planning and preparation decreased their sustainable volition for practical learning, such as instructional skills.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/30257
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 91
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 3, p. 91-99, 発行日 2010-03-31
旧ID 30257
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:03:49.629463
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3