WEKO3
アイテム
教育実習生の実習前後における学習の継続意志の変容 : 実習前後の教師効力感の変容・実習の自己評価に着目して
https://doi.org/10.15027/30257
https://doi.org/10.15027/302578b4368f9-2298-494b-bc32-f952794b0916
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 教育実習生の実習前後における学習の継続意志の変容 : 実習前後の教師効力感の変容・実習の自己評価に着目して | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Changes in sustainable volition for learning expressed by student teachers before and after practice teaching : Their teacher efficacy and self evaluation of their practice teaching | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
三島, 知剛
× 三島, 知剛
× 安立, 大輔
× 森, 敏昭
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2010 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | practice teaching | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | student teachers | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | sustainable volition for learning | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | teacher efficacy | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | self-evaluation about student teaching | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 教育実習 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 教育実習生 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 学習の継続意志 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 教師効力感 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 実習の自己評価 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | The major purpose of this study is to investigate the changes in student teachers' sustainable volition for learning before and after practice teaching, especially in relation to the changes in their teacher efficacy and the self-evaluation of their own practice teaching. In terms of the content of their university course, the study focused on the following two areas in order to examine the student teachers' sustainable volition for learning: (1) theoretical content, such as psychology; and (2) more practical content, such as instructional skills. One hundred and thirty four student teachers completed a questionnaire in the study. Major findings are as follows: (1) student teachers who increased their teacher efficacy for instructional strategies and classroom management after practice teaching increased their sustainable volition for theoretical learning, such as instructional methods for school subjects and the study of pedagogy; student teachers who decreased their teacher efficacy in these areas similarly decreased their sustainable volition for theoretical learning; (2) student teachers who showed more negative self-evaluation in relation to lesson planning and preparation decreased their sustainable volition for practical learning, such as instructional skills. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/30257 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 91 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 3, p. 91-99, 発行日 2010-03-31 |
|||||||||||||||||
旧ID | 30257 |