ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 2号

教育実習生の教職志望度に関する研究 : 実習生の授業・教師イメージ・教師効力感・実習の自己評価に着目して

https://doi.org/10.15027/30290
https://doi.org/10.15027/30290
1ba2ad29-4f78-4075-91e7-ef5f08136f3a
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_2_11.pdf JEducSci_2_11.pdf (434.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 教育実習生の教職志望度に関する研究 : 実習生の授業・教師イメージ・教師効力感・実習の自己評価に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Trainee Teachers' Degrees of Desire to become Teachers : Their Images of Teaching and Teachers,Self Efficacy, and Self-evaluation of their Teaching Practice
言語 en
作成者 三島, 知剛

× 三島, 知剛

ja 三島, 知剛

en Mishima, Tomotaka

Search repository
山口, あゆみ

× 山口, あゆみ

ja 山口, あゆみ

en Yamaguchi, Ayumi

Search repository
森, 敏昭

× 森, 敏昭

ja 森, 敏昭

en Mori, Toshiaki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2009 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 trainee teacher
主題
主題Scheme Other
主題 degree of desire to be a teacher
主題
主題Scheme Other
主題 teaching and teacher image
主題
主題Scheme Other
主題 teacher efficacy
主題
主題Scheme Other
主題 se lf-vaIuation about teaching practice
主題
主題Scheme Other
主題 教育実習生
主題
主題Scheme Other
主題 教職志望度
主題
主題Scheme Other
主題 授業・教師イメージ
主題
主題Scheme Other
主題 教師効力感
主題
主題Scheme Other
主題 実習の自己評価
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to investigate the relationships between trainee teachers' images of teaching and teachers, their self efficacy, and their self-evaluation of their teaching practice, paying special attention to the trainee teachers' desire to become teachers. The survey was conducted with 130 trainee teachers before and after teaching practice. Major findings of the study are as follows: (1) Trainee teachers who wanted to be teachers both before and after teaching practice had images of teachers as being more hard-working and industrious and had higher self efficacy than those trainees who did not want to be teachers either before or after teaching practice; (2) Trainee teachers who came to want to be teachers after teaching practice considered teachers as facilitators of learning after teaching practice; (3) Trainee teachers who wanted to be teachers both before and after teaching practice evaluated themselves more highly on their school lesson practice skills than those who lost their desire to be teachers after teaching practice; (4) Among trainee teachers who wanted to be teachers both before and after teaching practice, those who had developed a stronger desire to be teachers showed more positive self-evaluation in relation to lesson planning and preparation. Based on these results, the data have been carefully examined and discussed. Some implications are presented in order to make teaching practice more meaningful and productive
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/30290
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 11
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 2, p. 11-18, 発行日 2009-03-31
旧ID 30290
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:00:41.613256
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3