ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 1号

学習継続意志に影響する心理的要因

https://doi.org/10.15027/30233
https://doi.org/10.15027/30233
5d440a8f-e147-4a50-a32b-eaf6e3ffc9e4
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_1_63.pdf JEducSci_1_63.pdf (488.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 学習継続意志に影響する心理的要因
言語 ja
タイトル
タイトル Psychological Factors that enhance Sustainable Motivation for Lifelong Learning
言語 en
作成者 森, 敏昭

× 森, 敏昭

ja 森, 敏昭

en Mori, Toshiaki

Search repository
三島, 知剛

× 三島, 知剛

ja 三島, 知剛

en Mishima, Tomotaka

Search repository
古本, 由衣

× 古本, 由衣

ja 古本, 由衣

en Furumoto, Yui

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2007 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 Sustainable motivation
主題
主題Scheme Other
主題 Motives for learning
主題
主題Scheme Other
主題 General self-efficacy
主題
主題Scheme Other
主題 Liking for school subjects
主題
主題Scheme Other
主題 継続意志
主題
主題Scheme Other
主題 学習動機
主題
主題Scheme Other
主題 特性的自己効力感
主題
主題Scheme Other
主題 教科好意度
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to investigate the psychological factors that enhance sustainable motivation for lifelong learning. A total of 163 college students participated in this study. Major findings of this study were as follows: (1) A factor analysis of the data revealed that sustainable motivation consists of the following 5 orientations; orientation to social education, orientation to practical usefulness of learning, orientation to obtaining qualifications, orientation to becoming scientifically cultivated, and orientation to enriching life style. (2) Gender differences were observed for orientation to obtaining qualifications, orientation to enriching life style, and orientation to becoming scientifically cultivated. (3) Interest-oriented, utility-oriented, and training-oriented learning in school days enhance sustainable motivation for lifelong learning. (4) The liking for school subjects was an important factor to enhance sustainable motivation, but general self-efficacy was negatively correlated with sustainable motivation. Implications of these findings for the recent dispute on educational reform were discussed.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/30233
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 63
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 1, p. 63-71, 発行日 2007-09-01
旧ID 30233
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:59:10.239578
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3