ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 34号

音楽科教員養成課程における声楽のグループレッスン指導 : 学生による授業記録を中心に

https://doi.org/10.15027/52363
https://doi.org/10.15027/52363
0cd97a77-6349-40ec-b817-360b35de2d16
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_34_15.pdf MusicCultEduc_34_15.pdf (915.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 音楽科教員養成課程における声楽のグループレッスン指導 : 学生による授業記録を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Group Lesson Teaching of Vocal Music in the Music Teacher Training Program: With a focus on Class Records by Students
言語 en
作成者 大野内, 愛

× 大野内, 愛

ja 大野内, 愛

en OONOUCHI, Ai

Search repository
枝川, 一也

× 枝川, 一也

ja 枝川, 一也

en EDAGAWA, Kazuya

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 This study clarifies the content of learning from the students' point of view based on the descriptions of the class records of the vocal music classes we teach, and to obtain suggestions for the future of vocal music classes. The method used in the research is to analyze the descriptions of the class records submitted by the students after the lessons. For the analysis, we use the User Local text mining tool. By looking at the frequent words and co-occurrence relations in the text data, the content of learning from the students’ point of view will be clarified. The analysis revealed the following learning processes: (1) German pronunciation, (2) expression based on reading the atmosphere from the score, and (3) vocal approach to achieve the desired expression. Furthermore, these learning processes were deepened through the form of group lessons. It is very effective for the students of the teacher training course to read the music score and learn the vocal approach for the desired expression. In future, it would be desirable for vocal music classes to start with a musical approach and then expand to vocal instruction, rather than placing too much emphasis on vocal instruction.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科音楽文化教育学領域
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52363
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0205
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546850
開始ページ
開始ページ 15
書誌情報 音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education

号 34, p. 15-20, 発行日 2022-03-23
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 52363
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:35:12.720934
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3