ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 34号

インクルーシブ授業の視点でみるイタリアの中学校音楽科教科書 : fantasia e musica(2017)の内容を中心に

https://doi.org/10.15027/52362
https://doi.org/10.15027/52362
2b544e2b-781d-4a34-9910-a482c59e1518
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_34_3.pdf MusicCultEduc_34_3.pdf (4.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル インクルーシブ授業の視点でみるイタリアの中学校音楽科教科書 : fantasia e musica(2017)の内容を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Italian Junior High School Music Textbook from an Inclusive Teaching Perspective: Fantasia e Musica (2017), with a Focus on its Content
言語 en
作成者 大野内, 愛

× 大野内, 愛

ja 大野内, 愛

en OONOUCHI, Ai

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 This study analyzes and discusses an Italian junior high school music textbook from the viewpoint of classes, to realize inclusive education and capture its characteristics, as Italy is one of the best countries for inclusive education. In Japan, a universal design has been used to create classes, but the challenge is that the purpose of the design is to assimilate into regular education. Inclusive classes require educational practices to empower all students as they learn with diverse peers. In schooling, empowerment is understood as “the process of becoming aware of, controlling, nurturing, and maximizing one’s inner capacities by being given ownership based on intrinsic motivation." The analysis of an Italian textbook revealed three characteristics: first, textbooks are planned from the perspective of universal design; second, students have a wide range of choices; and third, it is possible to develop lessons according to students’ interests. Compared to Japanese textbooks, which are short and focus on the content to be learned, Italian textbooks are quite lengthy. However, there is a wide variety of learning styles and content options to suit students’ interests. The idea that students should be in charge of their learning and that there is a variety of students in the classroom is important for having an inclusive classroom.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科音楽文化教育学領域
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52362
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0205
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546850
開始ページ
開始ページ 3
書誌情報 音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education

号 34, p. 3-13, 発行日 2022-03-23
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 52362
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:35:05.175541
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3