ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 30号

音楽科教育における「模倣」の曖昧性 : 「倣う」と「写す」に着目して

https://doi.org/10.15027/46439
https://doi.org/10.15027/46439
30a37bcc-704d-48aa-a773-c1ce8ff8b15f
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_30_63.pdf MusicCultEduc_30_63.pdf (1.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 音楽科教育における「模倣」の曖昧性 : 「倣う」と「写す」に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル Ambiguity of “Imitation" in Music Education: Focusing on “Narau" and “Utsusu"
言語 en
作成者 齋藤, 紘希

× 齋藤, 紘希

ja 齋藤, 紘希

en Saito, Hiroki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The current study sought to clarify the definition of “imitation" in music education. Two concepts were focused on as targets of the analysis: “narau" and “utsusu". Narau is primarily related to human behavior, involving the method and skill of production in the field of art. In contrast, utsusu refers to a state of imitation of an object itself. These concepts have recently been confused in music education. In the current study, this situation was regarded as an issue to be solved, based on a comparative approach using the theory of “mimesis" and Languages of Art written by Nelson Goodman. The results of this analysis revealed that utsusu corresponds to representation, which is an action related to the essence of objects, while narau is more closely related to imitation. In addition, terms such as “mane" (Japanese translation of “imitation") and “mosho" (singing with imitation), which are used in the Course of Study (revised in 2017), appear to be ambiguous. Because it is unclear whether students should perform musical activities specializing in narau or utsusu, teachers must consider the criteria of activities according to the purpose of each lesson and the learning situations of their students.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/46439
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0205
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546850
開始ページ
開始ページ 63
書誌情報 音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education

号 30, p. 63-72, 発行日 2018-03-22
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 46439
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:28:17.472315
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3