ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 30号

4か所の保育園5歳児の音楽的諸要素認識に関する定量的分析 : MEBプログラムの実践前後の音楽テストの結果分析を通して

https://doi.org/10.15027/46432
https://doi.org/10.15027/46432
b033feae-cb78-40fb-890d-fb1acd282690
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_30_3.pdf MusicCultEduc_30_3.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 4か所の保育園5歳児の音楽的諸要素認識に関する定量的分析 : MEBプログラムの実践前後の音楽テストの結果分析を通して
言語 ja
タイトル
タイトル Quantitative Analysis of the Recognition of Musical Elements of 5-Year-Old Children in Four Nursery Schools: Analysis of Music Test Results before and after Undertaking the MEB Program
言語 en
作成者 佐野, 美奈

× 佐野, 美奈

ja 佐野, 美奈

en Sano, Mina

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study sought to examine the effectiveness of the Music Expression Bringing-up (MEB) program. Music test scores evaluating musical elements of six domains with 60 items were compared between two groups of children: a group that undertook the MEB program, and a group that did not. In 2013, 5-year-old children at the M nursery school who did not undertake the MEB program completed music testing twice, with an interval of approximately 8 months. In 2015, children of the same age at the same school who completed the MEB program underwent music testing before and after MEB program, with a similar interval. The results of the four music tests were analyzed using a two-way repeated-measures analysis of variance (ANOVA). The results revealed that the scores after completing the MEB program in 2015 were significantly higher than the scores before practice, although the improvement in scores was marginally significant in 2013. To examine this effect in detail, similar procedures were applied with two groups of children of the same age at different schools who undertook the MEB program, and one group of children of the same age at a different school without the MEB program. An ANOVA with pre-test / post-test repeated and nursery schools non-repeated revealed that scores of children who undertook the MEB program had significantly higher scores than those who did not undertake the MEB program. Specifically, scores on the “numbers", “duration" and “rhythm" components of regularity in music were increased in the children’s version of the Montessori method concerning sensory training of everyday life.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 この研究は,科学研究費補助金(基盤研究(C)課題番号:16K04579)によるものの一部である。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/46432
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0205
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546850
開始ページ
開始ページ 3
書誌情報 音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education

号 30, p. 3-12, 発行日 2018-03-22
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 46432
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:27:19.382630
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3