ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 28号

The Manhattanville Music Curriculum Program の幼児・児童教育観 : 幼児・児童用カリキュラムであるInteractionに着目して

https://doi.org/10.15027/43886
https://doi.org/10.15027/43886
f7fb0033-6f82-4fc6-894f-fd6a585adbcc
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_28_43.pdf MusicCultEduc_28_43.pdf (1.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル The Manhattanville Music Curriculum Program の幼児・児童教育観 : 幼児・児童用カリキュラムであるInteractionに着目して
言語 ja
タイトル
タイトル Educational View of Preschool-Age and School-Age Children in the Manhattanville Music Curriculum Program: Specifically with Regard to the Structure of Interaction
言語 en
作成者 長谷川, 諒

× 長谷川, 諒

ja 長谷川, 諒

en Hasegawa, Ryo

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The Manhattanville Music Curriculum Program (MMCP) was one of the most influential projects in music education in the context of the curriculum reform movement in the 1960s in the United States. The most famous curriculum developed by the MMCP was Synthesis for grades 3 to 12; however, the MMCP also created the curriculum named Interaction for younger children. This study aimed to clarify the MMCP’s educational view of preschool-age and school-age children by examining the structure of Interaction. An analysis of the curriculum revealed the following three distinguishing characteristics: (1) the goal of Interaction was to offer the experience of the creative process itself; (2) by way of preparation for musical improvisation, the curriculum included stages of exploration that examined the character of sounds in a physical way; and (3) the class units were referred to as “encounters," and the main activity in those encounters was improvisation in a non-Western musical fashion. The result was that the MMCP brought flexibility into its educational view by avoiding conventional sounds in the classroom.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/43886
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0205
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546850
開始ページ
開始ページ 43
書誌情報 音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education

号 28, p. 43-50, 発行日 2016-03-22
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 43886
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:24:34.382064
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3