ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 28号

MEBプログラムの音楽的表現に関する定量的分析 : 異なる保育形態の保育園児のMTwシステムによる動作解析を通して

https://doi.org/10.15027/43884
https://doi.org/10.15027/43884
fc92aeba-9d3e-4ed0-95ee-5067f7019bb7
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_28_25.pdf MusicCultEduc_28_25.pdf (1.6 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル MEBプログラムの音楽的表現に関する定量的分析 : 異なる保育形態の保育園児のMTwシステムによる動作解析を通して
言語 ja
タイトル
タイトル Quantitative Analysis of Musical Expression of MEB Program: Movement Analysis of Nursery School children in Different Childcare Forms Using the MTw System
言語 en
作成者 佐野, 美奈

× 佐野, 美奈

ja 佐野, 美奈

en Sano, Mina

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study aimed to examine movement fluctuations through a quantitative analysis of the musical expression of 3-year-old children in their daily lives and with respect to the practical process of the MEB program, which utilizes the MTw system. The 3-year-old children included among the total number of participating children (n=115) attended to two nursery schools, which adopted different childcare forms. It was found that the movement elements in musical expression of the children were observed more frequently at U nursery school, where the children frequently engaged in make-believe plays and dramatizations, than at K nursery school. With the MEB program, the moving average of acceleration fluctuated more frequently and the vertical amplitude became intense. As a result of Fourier transform, periodograms of the U nursery schoolchildren included wave patterns that showed vertical undulations and declining pattern. Periodicity was observed in the fluctuation of the moving average of acceleration. With respect to musical expression, the moving average of acceleration in 2014 with the MEB program was greater than that in 2013, which was before the MEB program was implemented. This result indicates a relationship between movement elements and the recognition of musical elements by the children. The data from K nursery schoolchildren showed a clearer periodicity in the moving average of acceleration than with the U nursery schoolchildren. A clear periodicity indicates that the child feels a regularity of a beat and the rhythm and moves. Some characteristics concerning musical expression could be extracted from movement analysis based on differences in the two childcare forms.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 この研究は,科学研究費補助金(基盤研究(C)課題番号:25381102)によるものの一部である。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/43884
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0205
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546850
開始ページ
開始ページ 25
書誌情報 音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education

号 28, p. 25-34, 発行日 2016-03-22
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 43884
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:24:18.134916
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3