ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 28号

各国の音楽カリキュラムにおける鑑賞・聴取領域の内容に関する研究 : コンテンツベース,コンピテンシーベースの視点を中心に

https://doi.org/10.15027/43882
https://doi.org/10.15027/43882
e79530f1-2796-49ea-87c6-c475633961f3
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_28_5.pdf MusicCultEduc_28_5.pdf (1.3 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 各国の音楽カリキュラムにおける鑑賞・聴取領域の内容に関する研究 : コンテンツベース,コンピテンシーベースの視点を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Music Education Curriculum in Various Countries: Comparison of Curricula with Respect to Content- and Competency-Based Ideas
言語 en
作成者 三村, 真弓

× 三村, 真弓

ja 三村, 真弓

en Mimura, Mayumi

Search repository
伊藤, 真

× 伊藤, 真

ja 伊藤, 真

en Ito, Shin

Search repository
峯, 恭子

× 峯, 恭子

ja 峯, 恭子

en Mine, Kyoko

Search repository
松下, 友紀

× 松下, 友紀

ja 松下, 友紀

en Matsushita, Yuki

Search repository
吉富, 功修

× 吉富, 功修

ja 吉富, 功修

en Yoshitomi, Katsunobu

Search repository
井本, 美穂

× 井本, 美穂

ja 井本, 美穂

en Imoto, Miho

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 In education, awareness has grown in recent years about the importance of cultivating competency (quality and ability) in addition to content (knowledge and skills). Accordingly, there is increased emphasis on a competency-based—rather than content-based—curriculum for all subjects. Competency here consists of generic competencies as well as subject-specific competencies. The present study aimed to clarify differences in the music curriculum of a number of countries with a focus on the content with respect to appraising and listening to music. The targeted countries were Japan, Germany (Hamburg), England, and the United States. This study attempted to define the subject-specific competencies in school music education in those places and examine whether they had content-based or competency-based music curricula. The curriculum in England includes many subject-specific competencies with respect to school music education. However, the curriculum does not include generic competencies. The school music curriculum in Germany includes subject-specific competencies. Some of those competencies are also connected to generic competencies. The music curriculum in the United States includes many generic competencies. Music knowledge is included among the content- based elements of the US curriculum, but there is no evidence of skill-related content. Japan has mainly a content-based music curriculum: there are no subject-specific or generic competencies in school music education.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/43882
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0205
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546850
開始ページ
開始ページ 5
書誌情報 音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education

号 28, p. 5-14, 発行日 2016-03-22
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 43882
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:24:00.985347
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3