WEKO3
アイテム
高等学校における12小節ブルースの創作活動 : アメリカの音楽教科書における創作の在り方を手がかりとして
https://doi.org/10.15027/36944
https://doi.org/10.15027/36944166b7775-5e33-4c9a-be44-98332f9d697f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 高等学校における12小節ブルースの創作活動 : アメリカの音楽教科書における創作の在り方を手がかりとして | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Composition Using the 12-Bar Blues in US Schools | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
粟木, 陽子
× 粟木, 陽子
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | This study aimed to investigate the kinds of activities that Japanese music teachers should undertake to facilitate their students’ understanding of the diverse musical culture of other countries. Toward this end, I analyzed the methods adopted for teaching musical composition in the United States. It became clear that it is considered very important that students there learn composition to help them understand various musical elements or structures and that composition is connected with expanding their approach to music as a whole. Accordingly, classes are held based on the 12-bar blues. First, students listen to various types of music that developed in the United States, such as blues, jazz, and ragtime. They then learn the form of the 12-bar blues and create their own compositions using a rhythm template. It is apparent that activities focusing on listening and composing in classes enable the students to approach the blues in an active manner. These activities allow students to understand how this music developed and aid their study of musical structure, which leads to greater musical appreciation and enriches their entire musical experience. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/36944 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1347-0205 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11546850 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 35 | |||||||||
書誌情報 |
音楽文化教育学研究紀要 Bulletin of music culture education 号 27, p. 35-41, 発行日 2015-03-20 |
|||||||||
見出し | ||||||||||
大見出し | 論文 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
見出し | ||||||||||
大見出し | Articles | |||||||||
言語 | en | |||||||||
旧ID | 36944 |