ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 27号

高等学校における12小節ブルースの創作活動 : アメリカの音楽教科書における創作の在り方を手がかりとして

https://doi.org/10.15027/36944
https://doi.org/10.15027/36944
166b7775-5e33-4c9a-be44-98332f9d697f
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_27_35.pdf MusicCultEduc_27_35.pdf (505.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 高等学校における12小節ブルースの創作活動 : アメリカの音楽教科書における創作の在り方を手がかりとして
言語 ja
タイトル
タイトル Composition Using the 12-Bar Blues in US Schools
言語 en
作成者 粟木, 陽子

× 粟木, 陽子

ja 粟木, 陽子

en Awaki, Yoko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study aimed to investigate the kinds of activities that Japanese music teachers should undertake to facilitate their students’ understanding of the diverse musical culture of other countries. Toward this end, I analyzed the methods adopted for teaching musical composition in the United States. It became clear that it is considered very important that students there learn composition to help them understand various musical elements or structures and that composition is connected with expanding their approach to music as a whole. Accordingly, classes are held based on the 12-bar blues. First, students listen to various types of music that developed in the United States, such as blues, jazz, and ragtime. They then learn the form of the 12-bar blues and create their own compositions using a rhythm template. It is apparent that activities focusing on listening and composing in classes enable the students to approach the blues in an active manner. These activities allow students to understand how this music developed and aid their study of musical structure, which leads to greater musical appreciation and enriches their entire musical experience.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36944
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0205
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546850
開始ページ
開始ページ 35
書誌情報 音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education

号 27, p. 35-41, 発行日 2015-03-20
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 36944
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:23:05.365552
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3