ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 25号

わが国の音楽療法士養成教育システムに関する一考察 : 日本音楽療法学会認定校におけるカリキュラム比較を中心に

https://doi.org/10.15027/43994
https://doi.org/10.15027/43994
cdb908ed-a516-42ef-9cbc-fd493ca52a95
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_25_177.pdf MusicCultEduc_25_177.pdf (988.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル わが国の音楽療法士養成教育システムに関する一考察 : 日本音楽療法学会認定校におけるカリキュラム比較を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Concerning the Education System for Music Therapists in Japan: A Comparison between Curricula of Schools Certified by the Japanese Music Therapy Association
言語 en
作成者 福井, 可奈

× 福井, 可奈

ja 福井, 可奈

en Fukui, Kana

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 In order to resolve the issues surrounding Japan's current music therapy education, it is necessary to re-look at the education system used by its educational institutions that train people to become music therapists. Therefore, I will review the curriculum in these institutions, and make appropriate suggestions. In particular, I will look at those institutions that train its students to become certified by the Japanese Music Therapy Association, which is one of the qualifications music therapists in Japan can obtain. The purpose of the study is to ascertain the current situation in the music therapy education industry, as well as to identify areas of reconsideration in the modality of future education institutions. To that end, I will analyze the curriculum and lecture contents of such institutions. The analysis has revealed that each educational institution has a different curriculum & pedagogy. This is because the Curriculum Guideline, which sets the teaching standards for these educational institutions, is not comprehensive enough - it only mentions subject names, classifications & credit requirements. While it is natural that there would be some tendency for variability among the educational institutions because of different policies & circumstances, I think that the Japanese Music Therapy Association should set a more clear and detailed standard in the Curriculum Guideline. And this should be presented to all of the relevant educational institutions in order to guarantee that the graduating music therapy students have at least obtained a certain minimum standard.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/43994
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0205
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546850
開始ページ
開始ページ 177
書誌情報 音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education

号 25, p. 177-184, 発行日 2013-03-22
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 43994
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:20:02.605196
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3