ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 25号

オーストラリアの初等音楽教育における強弱の学習内容と方法 : 初等音楽教科書における基礎の内容に着目して

https://doi.org/10.15027/43991
https://doi.org/10.15027/43991
3fa183de-0164-4b2e-aeb9-6a48cf759d8e
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_25_155.pdf MusicCultEduc_25_155.pdf (800.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル オーストラリアの初等音楽教育における強弱の学習内容と方法 : 初等音楽教科書における基礎の内容に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル The Approach of Learning Dynamics in Elementary Music Textbooks in Australia
言語 en
作成者 井内, 志穂

× 井内, 志穂

ja 井内, 志穂

en Inouchi, Shiho

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 To study music elements, such as beat, rhythm, pitch, melody, harmony, etc., is a prominent part of music education. The purpose of this study was to clarify how elementary students in Australia learn dynamics, which is one of music elements, using a series of music textbooks Music Room. Descriptions about learning dynamics were extracted from the textbooks and analyzed by categorized into 7 learning approaches. The findings were as follows: (a) The contents of leaning dynamics were placed mainly in the lower grades, with listening, performing, creating, and composing. (b) The contents of leaning dynamics developed in stages in the first half of a series of the textbooks, while repeated the same sort of leaning in the latter half. ( c) In the lower grades, dynamics was learned separately from other musical elements. As grade advanced, dynamics was treated with other musical elements synthetically. The learning of the upper grades was take place on the basis of what learned before, not focusing only dynamics. (d) The final target was established to apply dynamics autonomously to practical music performance. Dynamic marks used in t~e textbooks were restricted to f, p, crescendo, decrescendo, and accent. A variety of musical activities with the restriction of dynamic marks made possible for students to acquire the ability to play music with dynamics.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/43991
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0205
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546850
開始ページ
開始ページ 155
書誌情報 音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education

号 25, p. 155-160, 発行日 2013-03-22
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 43991
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:19:42.626688
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3