ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 英語英文學研究
  3. 68巻

ドライデンの頌歌「アレクサンダー大王の饗宴,または音楽の力」 における詩と音楽の分裂

https://doi.org/10.15027/55133
https://doi.org/10.15027/55133
65dbbe7b-5332-4c0c-b1f9-761fee0715fe
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaStud-EnglLangLit_68_47.pdf HiroshimaStud-EnglLangLit_68_47.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-04-12
タイトル
タイトル ドライデンの頌歌「アレクサンダー大王の饗宴,または音楽の力」 における詩と音楽の分裂
言語 ja
タイトル
タイトル The Dissociation of Poetry and Music in Dryden’s Ode, ‘Alexander’s Feast or, The Power of Music’
言語 en
作成者 吉中, 孝志

× 吉中, 孝志

ja 吉中, 孝志

en Yoshinaka, Takashi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 著作権は,執筆者本人と広島大学英文学会に帰属するものとします。
内容記述
内容記述 In his famous essay ‘The Metaphysical Poets’, T. S. Eliot asserted that ‘a dissociation of sensibility’ had occurred during the seventeenth century, and that it ‘was aggravated by the influence of the two most powerful poets of the century, Milton and Dryden’. This paper argues that the second of Dryden’s two odes written for St. Cecilia’s Day provides a concrete piece of evidence for Eliot’s otherwise abstract assertion. In theory, if music be the food of love, that is, if it stimulates emotions, and if poetry conveys meanings, a happy marriage of music and poetry would generate what Eliot called ‘a direct sensuous apprehension of thought’. In practice, however, the ‘musical language’ of the poets may merely imply imitation of musical effects, thus disclosing the remoteness of true musicality. The divorce of poetry and music could happen either when the words of a song acquired a dominant priority over music, as in the works of the Puritan poets like Milton who believed that the words should control emotions, or when instrumental music matured and became independent enough to be played in concerts and other public performances by professional virtuosi. After the Restoration, Dryden’s odes enjoyed the latter environment, and consequently, I argue, his ‘Alexander’s Feast’, set to music by great composers like Handel, shows an obvious reduction of the connectedness of music to particular words. Demonstrating that ‘Alexander’s Feast’ is a mock-heroic poem, this paper points out that so long as the listeners are pleasantly and swiftly carried away by the musical surface without sinking into the deeper level of ironic meanings, not only Timotheus and Cecilia, who ‘both divide the crown’ (168), but also Alexander could be genuine (as opposed to mock) heroes of this dramatic ode.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本論文は,2023年10月29日に島根大学で開催された第75回日本英文学会中国・四国支部大会シンポジアム「英文学と音楽/音楽性」において報告した「『曖昧過ぎる正解も譜面にして』―ドライデンの頌歌について」を加筆修正したものである。
言語 ja
出版者
出版者 広島大学英文学会
言語 ja
出版者
出版者 The English Literary Association of Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55133
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 47
書誌情報 ja : 英語英文學研究
en : Hiroshima studies in English language and literature

巻 68, p. 47-63, ページ数 17, 発行日 2024-03-20
見出し
大見出し 特集:英文学と音楽/音楽性
言語 ja
見出し
大見出し English Literature and Music/Musicality
言語 en
旧ID 55133
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 09:23:53.435335
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3