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  1. 広島大学の刊行物
  2. IDEC DP2 Series
  3. 5巻4号

Valuation of Travel Time Savings in Commuting Traffic by Introducing a New Monorail System to Colombo City

https://doi.org/10.15027/38238
https://doi.org/10.15027/38238
1cae9587-c85a-4b68-8fe8-16bf2f07250a
名前 / ファイル ライセンス アクション
IDEC-DP2_05-4.pdf IDEC-DP2_05-4.pdf (299.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Valuation of Travel Time Savings in Commuting Traffic by Introducing a New Monorail System to Colombo City
言語 en
作成者 Kawata, Keisuke

× Kawata, Keisuke

en Kawata, Keisuke

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Dinushi Anupama Manoratna

× Dinushi Anupama Manoratna

en Dinushi Anupama Manoratna

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Yoshida, Yuichiro

× Yoshida, Yuichiro

en Yoshida, Yuichiro

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アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 VTTS
主題
主題Scheme Other
主題 Traffic Congestion
主題
主題Scheme Other
主題 Monorail
主題
主題Scheme Other
主題 Commuters
主題
主題Scheme Other
主題 Mono-Centric City
主題
主題Scheme NDC
主題 680
内容記述
内容記述 This study estimates the value of travel time savings (VTTS) for commuters who travel to Colombo city in traffic congestion when the proposed monorail system is in place. The model considers a mono-centric city with symmetrically distributed radial highways converging toward the central business district (CBD), with an inelastic commuter demand. The model assumes that the congestible highway and the congestion-free monorail can be accessed at all points along the travel corridor, but travelers only exit at the CBD. We compare the aggregate travel time savings (ATTS) from different monorail scenarios, with the introduction of a toll as a necessary condition to generate an efficient outcome. The results show that for a monorail running at an average speed of 40 km/h a length of 26.3 km from the CBD will optimize investment and contribute travel time savings of 105 million Rs. per day or 189 million USD per year to the Sri Lankan economy. A sensitivity analysis is conducted to evaluate the effects of monorail speed, commuter income, social interest rate, employment density distribution, and population growth on ATTS.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院国際協力研究科
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/38238
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 IDEC DP2 Series
IDEC DP2 Series

巻 5, 号 4, p. 1-13, 発行日 2015-10-08
旧ID 38238
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Ver.1 2025-02-27 04:00:34.973747
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