ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. IDEC DP2 Series
  3. 3巻11号

Spatial Econometric Analysis of Automobile and Motorcycle Traffic on Indonesian National Roads : Is It Local or Beyond City Boundaries?

https://doi.org/10.15027/35278
https://doi.org/10.15027/35278
18e02e5c-e680-4758-b84d-1690173475bd
名前 / ファイル ライセンス アクション
IDEC-DP2_3-11.pdf IDEC-DP2_3-11.pdf (308.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Spatial Econometric Analysis of Automobile and Motorcycle Traffic on Indonesian National Roads : Is It Local or Beyond City Boundaries?
言語 en
作成者 Wandani, Firman Permana

× Wandani, Firman Permana

en Wandani, Firman Permana

Search repository
Yoshida, Yuichiro

× Yoshida, Yuichiro

en Yoshida, Yuichiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 road transport
主題
主題Scheme Other
主題 Indonesian traffic
主題
主題Scheme Other
主題 spatial autocorrelation
主題
主題Scheme Other
主題 JEL code : R41
主題
主題Scheme Other
主題 JEL code : R49
主題
主題Scheme Other
主題 JEL code : R53
主題
主題Scheme NDC
主題 680
内容記述
内容記述 This paper investigates the spatial dimensions of automobile and motorcycle trips on national roads between neighboring cities in Indonesia, using spatial econometric models. Vehicle trips are measured in terms of vehicle kilo- meters traveled (VKT) for both types of vehicles. The study finds that motorcycle trips are characteristically local because there is no sign of a spatial correlation with neighboring cities for such trips; by contrast, automobile trips are often made across city boundaries, although the models demonstrate only small spatial correlations among neighboring cities for automobile trips. The models also indicate that road capacity, gasoline prices, income in the region, population and worker density, city size, and number of public buses, have significant effects on VKT. The results suggest that in general, urban transportation policies for national roads could be less complex because local solutions may be more effective in solving the traffic problems of individual Indonesian cities.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院国際協力研究科
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/35278
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 IDEC DP2 Series
IDEC DP2 Series

巻 3, 号 11, p. 1-16, 発行日 2013-12
旧ID 35278
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 03:58:36.374463
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3