ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. IDEC DP2 Series
  3. 2巻16号

On the Determinants of Inequality in Education

https://doi.org/10.15027/33824
https://doi.org/10.15027/33824
2829a391-5256-457e-a87f-36d60e6343e2
名前 / ファイル ライセンス アクション
IDEC-DP2_02-16.pdf IDEC-DP2_02-16.pdf (2.6 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル On the Determinants of Inequality in Education
言語 en
作成者 Prasartpornsirichoke, Jirada

× Prasartpornsirichoke, Jirada

en Prasartpornsirichoke, Jirada

Search repository
Takahashi, Yoshi

× Takahashi, Yoshi

en Takahashi, Yoshi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Schooling inequality
主題
主題Scheme Other
主題 education expansion
主題
主題Scheme Other
主題 Gini coefficients
主題
主題Scheme Other
主題 JEL classification Codes: I24
主題
主題Scheme NDC
主題 330
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The main objective of this paper has been to investigate macroeconomic factors influencing the schooling inequality across 69 countries during the period of 1975 to 2005 with five-year intervals period. Relying on 201 observations, we found that education expansion, ratio of capital to GDP, and ratio of female to male primary enrollment statistically significantly play as powerful equalizers in education distribution .Previous-year educational inequality, per capita real income, and growth rate of rural population play as significant disequalizers of educational inequality. There are two major findings. Firstly we found that factors directly involved to schooling like enrolment rate or education expenditures are not significant while the factors indirectly involved to schooling have significant impacts on educational inequality. Secondly, we found quadratic (U-shape) relationship between rural growth rate and educational inequality. So the higherrural population growth rate brings increasing or decreasing of educational inequality with turning point at rate -1.39.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院国際協力研究科
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/33824
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 IDEC DP2 Series
IDEC DP2 Series

巻 2, 号 16, p. 1-34, 発行日 2012-11
旧ID 33824
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 03:56:45.999655
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3