ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. Higher Education Forum
  3. 21巻

Mexico-Japan Technical and Academic Exchange Program in Transition: Challenges and issues of interculturality

https://doi.org/10.15027/55010
https://doi.org/10.15027/55010
fd258d50-ee3f-4dbb-bffb-c2cd9d3558c7
名前 / ファイル ライセンス アクション
HigherEducationForum_21_93.pdf HigherEducationForum_21_93.pdf (1.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-03-21
タイトル
タイトル Mexico-Japan Technical and Academic Exchange Program in Transition: Challenges and issues of interculturality
言語 en
作成者 Didou Aupetit, Sylvie

× Didou Aupetit, Sylvie

en Didou Aupetit, Sylvie

Search repository
Ramírez Bonilla, Juan José

× Ramírez Bonilla, Juan José

en Ramírez Bonilla, Juan José

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 academic cooperation Mexico-Japan
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 culture shock
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 interculturality
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 professional mobility
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 training
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Our principal objective is to explore if interculturality is relevant for the success of a bilateral student mobility program, Mexico-Japan Technical and Academic Exchange Program (MJTAEP). First, the authors explain their methodology and objectives of field work. Second, they situate their analysis within a framework of growing academic cooperation, common ends, and variability, depending on national objectives. Third, they consider the motivations/aspirations of Mexican fellowship holders, as stated by respondents to an electronic survey (106), as well as in-depth interviews (21). The authors look specifically at the quality of courses aimed at providing linguistic, cultural, and technical tools to the Mexican grantees. Two topics are evaluated in detail: (1) the drivers and obstacles of academic integration of Mexicans in Japanese universities, and (2) the acquisition of hard and soft skills (relationships with sensei, alumni or administrative officers and knowledge/proficiency requirements) to facilitate student incorporation in the host society and institutions.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 We thank to the support provided by the Fund for Promotion of International Research, KAKENHI, Japan (Grants-in-Aid for Scientific Research) to the bilateral research project coordinated by Mg. Kyoko Tanaka (Nagoya University, Japan).
言語 en
出版者
出版者 Research Institute for Higher Education, Hiroshima University
言語 en
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語 ja
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55010
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 93
書誌情報 ja : Higher Education Forum
en : Higher Education Forum

巻 21, p. 93-114, ページ数 22, 発行日 2024-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 03:47:59.646501
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3