ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. Higher Education Forum
  3. 21巻

Working Conditions in Argentina’s Academia: Different career paths and fragmentation of the profession

https://doi.org/10.15027/55007
https://doi.org/10.15027/55007
146065d3-4f81-4b07-894a-498e63d65bf0
名前 / ファイル ライセンス アクション
HigherEducationForum_21_27.pdf HigherEducationForum_21_27.pdf (1.5 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-03-21
タイトル
タイトル Working Conditions in Argentina’s Academia: Different career paths and fragmentation of the profession
言語 en
作成者 Marquina, Mónica

× Marquina, Mónica

en Marquina, Mónica

Search repository
Mandonça, Mariana

× Mandonça, Mariana

en Mandonça, Mariana

Search repository
Reznik, Nicolás

× Reznik, Nicolás

en Reznik, Nicolás

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 academic profession
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Argentina
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 higher education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 fragmentation
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 working conditions
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Since the mid-twentieth century, higher education systems worldwide went through huge transformations as a consequence of massification and the recognition of knowledge as key for economic development. The emergence of new teaching modes, the intensity of research, and performativity and accountability pressures impacted directly on academic work and, as a result, on academic working conditions. In this article, we examine the changes that the Argentine professoriate has experienced in recent decades. We argue that the process of fragmentation of the academic profession presents particularities in regard to global trends. We analyze the current state and evolution of the academic workforce in public universities by focusing on different aspects related to its academic profile: gender, training, working conditions, employers, positions, types of contracts, academic practice, perceptions about the career, preferences, and job stress/satisfaction. To achieve this, we have relied on data from the Academic Profession in the Knowledge-Based Society (APIKS) survey.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 A shorter version of this paper was presented at the APIKS Conference 2022 held in Aveiro, Portugal between March 2-4.
言語 en
出版者
出版者 Research Institute for Higher Education, Hiroshima University
言語 en
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語 ja
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55007
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 27
書誌情報 ja : Higher Education Forum
en : Higher Education Forum

巻 21, p. 27-50, ページ数 24, 発行日 2024-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 03:47:28.576050
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3