ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. Higher Education Forum
  3. 19巻

To Be or Not to Be Responsible? Academic Research and Social Responsibility

https://doi.org/10.15027/52119
https://doi.org/10.15027/52119
64794f8c-8a8b-46af-a1f5-41b017f3b40b
名前 / ファイル ライセンス アクション
HigherEducationForum_19_131.pdf HigherEducationForum_19_131.pdf (474.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル To Be or Not to Be Responsible? Academic Research and Social Responsibility
言語 en
作成者 Avramovic, Aleksandar

× Avramovic, Aleksandar

en Avramovic, Aleksandar

Search repository
Pinheiro, Rómulo

× Pinheiro, Rómulo

en Pinheiro, Rómulo

Search repository
Asante, Michael

× Asante, Michael

en Asante, Michael

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 higher education
主題
主題Scheme Other
主題 Norway
主題
主題Scheme Other
主題 excellence
主題
主題Scheme Other
主題 relevance
主題
主題Scheme Other
主題 research valorisation
主題
主題Scheme Other
主題 social impact of research
内容記述
内容記述 Publicly funded universities have been under increasing pressure to provide evidence regarding the economic value of their core activities, not least when it comes to the social benefits accrued from the research mission. This study offers a glimpse of Nordic perspectives on the social impact of research from the positions of policymakers, university leadership, and academics. From a macro perspective, the paper investigates to what extent Norwegian policy actors rely on the excellence/relevance discourse in their plans for the future development of higher education. At the meso level, the study explores how academic leaders make sense of internal and external pressures (drivers and strategic agendas) to produce and transfer knowledge that addresses social problems. Perry and May’s (2006) typology of the relevance–excellence interplay is used as a framework for interpreting the findings. The findings reveal a complex mix of logics underpinning hegemonic discourses, strategic actions, and postures. Excellence and relevance were found to be deeply embedded in the activities of sub-units, academic groups, and individual academics.
言語 en
出版者
出版者 Research Institute for Higher Education, Hiroshima University
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52119
ID登録タイプ JaLC
関連情報
識別子タイプ ISBN
関連識別子 978-4-86637-037-8
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432-9614
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1187795X
開始ページ
開始ページ 131
書誌情報 Higher Education Forum
Higher Education Forum

巻 19, p. 131-153, 発行日 2022-03
旧ID 52119
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 03:45:07.198587
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3