ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. Higher Education Forum
  3. 19巻

Understanding and Applying the Key Elements of Knowledge Diplomacy: The role of international higher education, research and innovation in international relations

https://doi.org/10.15027/52113
https://doi.org/10.15027/52113
84511c52-31bd-4e03-bcb9-ce4cd4f8c263
名前 / ファイル ライセンス アクション
HigherEducationForum_19_1.pdf HigherEducationForum_19_1.pdf (387.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Understanding and Applying the Key Elements of Knowledge Diplomacy: The role of international higher education, research and innovation in international relations
言語 en
作成者 Knight, Jane

× Knight, Jane

en Knight, Jane

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 international higher education
主題
主題Scheme Other
主題 international relations
主題
主題Scheme Other
主題 innovation
主題
主題Scheme Other
主題 knowledge diplomacy
主題
主題Scheme Other
主題 mutuality
主題
主題Scheme Other
主題 partnership
主題
主題Scheme Other
主題 research
主題
主題Scheme Other
主題 soft power
内容記述
内容記述 Few would question the changing landscape of international higher education, research and innovation (IHERI) or the increased complexities and interconnectedness of the relationships between and among countries of the world. But paradoxically, there is a lack of research on the intersection of these two evolving phenomenon. This article aims to address this by proposing the concept of knowledge diplomacy, instead of soft power, to understand the role of IHERI in building bilateral and multi-lateral relationships based on collaboration, reciprocity and mutuality of benefits. A definition and conceptual framework for knowledge diplomacy are proposed and examined in detail. Three IHERI initiatives – The Pan African University, the German Jordanian University and RENKEI – a research network between Japanese and UK universities – are examined to illustrate how the major elements and principles of the knowledge diplomacy framework can be applied. The article ends by posing questions about the future of knowledge diplomacy and the need for further research.
言語 en
出版者
出版者 Research Institute for Higher Education, Hiroshima University
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52113
ID登録タイプ JaLC
関連情報
識別子タイプ ISBN
関連識別子 978-4-86637-037-8
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432-9614
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1187795X
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 Higher Education Forum
Higher Education Forum

巻 19, p. 1-19, 発行日 2022-03
旧ID 52113
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 03:44:06.638249
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3