ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. Higher Education Forum
  3. 18巻

Undergraduates’ Self-reported Learning Outcomes of General Education Courses: A Case Study of a Chinese Elite University

https://doi.org/10.15027/50749
https://doi.org/10.15027/50749
0b1a9492-c0de-4a35-9963-af2342813d21
名前 / ファイル ライセンス アクション
HigherEducationForum_18_107.pdf HigherEducationForum_18_107.pdf (525.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Undergraduates’ Self-reported Learning Outcomes of General Education Courses: A Case Study of a Chinese Elite University
言語 en
作成者 XIE, Xinyi

× XIE, Xinyi

en XIE, Xinyi

Search repository
DING, Jieqiong

× DING, Jieqiong

en DING, Jieqiong

Search repository
SHEN, Wenqin

× SHEN, Wenqin

en SHEN, Wenqin

Search repository
LIU, Yunshan

× LIU, Yunshan

en LIU, Yunshan

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 general education
主題
主題Scheme Other
主題 general education courses
主題
主題Scheme Other
主題 learning outcome
主題
主題Scheme Other
主題 elite university
内容記述
内容記述 Based on a conceptual framework of college impact, this article studies the impact of gender, graduation paths, family cultural capital and disciplines on undergraduates’ self-reported learning outcomes of general education courses. The conclusions are as follows: female students report significantly higher learning outcomes of general education courses than male students; students who will enter the labor market after graduation report significantly higher learning outcomes of general education courses than students who will enter graduate school; students majoring in social sciences report higher learning outcomes of general education courses than students from other disciplines. Familial cultural capital has no significant influence on undergraduates’ self-reported learning outcomes of general education courses. This article makes exploratory explanations of the above results from two perspectives.
言語 en
出版者
出版者 Research Institute for Higher Education, Hiroshima University
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50749
ID登録タイプ JaLC
関連情報
識別子タイプ ISBN
関連識別子 978-4-86637-031-6
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432-9614
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1187795X
開始ページ
開始ページ 107
書誌情報 Higher Education Forum
Higher Education Forum

巻 18, p. 107-124, 発行日 2021-03
見出し
大見出し Special Issue: General Education in the East and West
言語 ja
見出し
大見出し Special Issue: General Education in the East and West
言語 en
旧ID 50749
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 03:43:29.430257
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3