Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
Teaching, Research and the Canadian Professoriate: Findings from the 2018 APIKS survey |
|
言語 |
en |
作成者 |
Stephenson, Grace Karram
Jones, Glen A.
Bégin-Caouette, Olivier
Metcalfe, Amy Scott
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Canadian higher education |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
post-secondary education |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
precarious labour |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
research production |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
teaching |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
tenure-stream |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
teaching-stream |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
university teachers |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
This paper presents the Canadian findings from the 2018 APIKS study focusing on the teaching-research nexus. The online, bilingual survey was administered to full-time professors at 64 provincially-funded universities in Canada between October 2017 and June 2018 (n=2968). Findings suggest the majority of full-time, tenure-steam professors prefer both teaching and research and are engaged in both throughout the academic year. These findings are considered in light of broader changes in Canadian higher education including enrolment expansion, the increasing valorization of research, the development of new categories of academic labour, and the growth in precarious contract employment. |
|
言語 |
en |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
The authors acknowledge the financial support provided by the Ontario Human Capital Research and Innovation Fund (OHCRIF), administered by the Ontario Ministry of Training, Colleges and Universities, to develop this publication. |
出版者 |
|
|
出版者 |
Research Institute for Higher Education, Hiroshima University |
言語 |
|
|
言語 |
eng |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/48953 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
関連情報 |
|
|
|
識別子タイプ |
ISBN |
|
|
関連識別子 |
978-4-86637-024-8 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2432-9614 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA1187795X |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
25 |
書誌情報 |
Higher Education Forum
Higher Education Forum
巻 17,
p. 25-41,
発行日 2020-03
|
見出し |
|
|
大見出し |
Special Issue for APIKS |
|
言語 |
ja |
見出し |
|
|
大見出し |
Special Issue for APIKS |
|
言語 |
en |
旧ID |
48953 |