ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. Higher Education Forum
  3. 16巻

From Education to Learning Outcomes: How can academia show the evidence to stakeholders?

https://doi.org/10.15027/47546
https://doi.org/10.15027/47546
34fc92cb-19fd-488d-95d6-bf1575859708
名前 / ファイル ライセンス アクション
HigherEducationForum_16_1.pdf HigherEducationForum_16_1.pdf (489.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル From Education to Learning Outcomes: How can academia show the evidence to stakeholders?
言語 en
作成者 Yoshida, Aya

× Yoshida, Aya

en Yoshida, Aya

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Japan
主題
主題Scheme Other
主題 higher education
主題
主題Scheme Other
主題 learning outcomes
主題
主題Scheme Other
主題 neoliberal reform
主題
主題Scheme Other
主題 internationalization/globalization
主題
主題Scheme Other
主題 Ad Hoc Education Council
主題
主題Scheme Other
主題 University Council
内容記述
内容記述 The aim of this paper is to examine how neoliberalism and internationalization/globalization have emerged in higher education policy in Japan, and to examine whether this situation is real or imaginary, by analyzing the transformation of higher education policy from the 1980s to the present. Both types of reform began to formulate and be implemented since the 1980s, and then changed their aims in the mid-2000s to prioritize inviting foreign students to Japan in order for capacity building. However, subsequently this policy has differentiated into two pathways. One is to invite foreign students in order to foster the future talented labor force in Japan, and the second is to send Japanese students overseas to cultivate them as global human resources. Similarly, neoliberal policies which started in the 1980s came into full swing in the early 2000s. In both domains, under the name of deregulation, educational reform has accelerated since the 1990s.
言語 en
出版者
出版者 Research Institute for Higher Education, Hiroshima University
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/47546
ID登録タイプ JaLC
関連情報
識別子タイプ ISBN
関連識別子 978-4-86637-018-7
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432-9614
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1187795X
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 Higher Education Forum
Higher Education Forum

巻 16, p. 1-13, 発行日 2019-03
見出し
大見出し Special Issue for HER2017
言語 en
旧ID 47546
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 03:39:01.957966
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3