ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. Higher Education Forum
  3. 14巻

Criticisms of the University of Oxford in the Early 19th Century and the Formation of Newman’s Idea of a University: Focusing on attacks in the Edinburgh Review

https://doi.org/10.15027/42950
https://doi.org/10.15027/42950
b3dd0355-0819-45a5-8afe-0b320175e5ee
名前 / ファイル ライセンス アクション
HigherEducationForum_14_11.pdf HigherEducationForum_14_11.pdf (440.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Criticisms of the University of Oxford in the Early 19th Century and the Formation of Newman’s Idea of a University: Focusing on attacks in the Edinburgh Review
言語 en
作成者 Wang, Chen

× Wang, Chen

en Wang, Chen

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 John Henry Newman
主題
主題Scheme Other
主題 Edinburgh Review
主題
主題Scheme Other
主題 Idea of a University
主題
主題Scheme Other
主題 University of Oxford
主題
主題Scheme Other
主題 William Hamilton
主題
主題Scheme Other
主題 liberal education
主題
主題Scheme Other
主題 19th century English universities
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This article retraces the infamous controversies between the Edinburgh Review and Oxford in the early 19th century. It seeks to broaden the understanding of the origins and background of John Henry Newman’s idea of a university by analyzing the connections and differences on both sides of the controversies, drawing from writers such as Sidney Smith, E. Copleston, W. Hamilton, and Newman himself. The article suggests that the controversies were one of the important bases for the formation of Newman’s idea of a university, particularly Hamilton’s idea of a combined model of a professorial and a tutorial system. Additionally, the philosophical view of intellectual training had a significant influence on Newman’s educational thought. In other words, Newman’s educational thought actually was a comprehensive multi-dimensional synthesis from a number of contemporary debates in the transformational era of modern society rather than a one-dimensional structure of mind solidification. Consequently, Newman’s defense of religion and the traditional university model should be seen as a development and adaptation that contained some elements of modernity.
言語 en
出版者
出版者 Research Institute for Higher Education, Hiroshima University
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/42950
ID登録タイプ JaLC
関連情報
識別子タイプ ISBN
関連識別子 978-4-86637-003-3
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432-9614
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1187795X
開始ページ
開始ページ 11
書誌情報 Higher Education Forum
Higher Education Forum

巻 14, p. 11-33, 発行日 2017-03
旧ID 42950
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 03:37:17.656066
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3