ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. Higher Education Forum
  3. 13巻

Measuring the Accessibility of Study in Japan Utilizing International Admissions Procedures of English-taught Degree Programs

https://doi.org/10.15027/39942
https://doi.org/10.15027/39942
33eedfa3-853a-4422-af28-7bb306734706
名前 / ファイル ライセンス アクション
HigherEducationForum_13_91.pdf HigherEducationForum_13_91.pdf (904.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Measuring the Accessibility of Study in Japan Utilizing International Admissions Procedures of English-taught Degree Programs
言語 en
作成者 Ota, Hiroshi

× Ota, Hiroshi

en Ota, Hiroshi

Search repository
Horiuchi, Kiyomi

× Horiuchi, Kiyomi

en Horiuchi, Kiyomi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 International students
主題
主題Scheme Other
主題 English-taught degree (ETD) program
主題
主題Scheme Other
主題 international admissions procedures
主題
主題Scheme Other
主題 pre-departure admissions
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The “300,000 International Students Plan" called for a significant increase in the number of international students in Japan, from 140,000 to 300,000. It was announced by the Japanese government in 2008 and the Global 30 Project, implemented as part of the Plan, has triggered the growth of English-taught degree (hereafter “ETD") programs in Japanese universities. In this paper, the application guidelines and procedures of 20 universities which offer ETD programs for undergraduate students were collected and examined. Comparative analysis revealed that the admissions quotas for those ETD programs are, in general, limited to a small number of students and that their growth does not, therefore, necessarily lead to easier access for international students. The results of the analysis also indicated that the larger the international student admissions quota for an ETD program, the higher the accessibility of international admissions procedures provided by the respective university.
言語 en
出版者
出版者 Research Institute for Higher Education, Hiroshima University
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/39942
ID登録タイプ JaLC
関連情報
識別子タイプ ISBN
関連識別子 978-4-902808-97-1
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1187795X
開始ページ
開始ページ 91
書誌情報 Higher Education Forum
Higher Education Forum

巻 13, p. 91-107, 発行日 2016-03
旧ID 39942
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 03:36:59.634529
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3