ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. HABITUS
  3. 25巻

シュタイナー教育によるインクルーシブ教育の可能性

https://doi.org/10.15027/50601
https://doi.org/10.15027/50601
06f7bcd9-0ed9-4494-b2ee-0a0e5997cd90
名前 / ファイル ライセンス アクション
HABITUS_25_17.pdf HABITUS_25_17.pdf (1.6 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル シュタイナー教育によるインクルーシブ教育の可能性
言語 ja
タイトル
タイトル Possibility of Inclusive Education through Steiner Education
言語 en
作成者 衛藤, 吉則

× 衛藤, 吉則

ja 衛藤, 吉則

en Eto, Yoshinori

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 The Japanese education slogan “ikiru-chikara" can be translated as “zest for living." This concrete enthusiasm (zest) for living that overflows from within each of us supports an educational philosophy of comprehensive development of knowledge, virtue, and the body, which is the aim of education in Japan. However, at present, a bias for intellectual development is increasing, and as a result, a separation between knowledge and existence, knowledge and action, knowledge and virtue, mind and body, particular and universal, and subjective and objective is occurring. It is expected that the bridge will be bridged in consideration of the unconscious layer inside. At present, inclusive and integrated models of education, like those utilized by Steiner education and which are being promoted worldwide, are attracting the attention of school communities whose goals are coexistence in diversity and the consideration of individual differences, including the presence or absence of disabilities. In this paper, a practical example of applying the methods of Steiner education to the care of a school refusal child with a disability is introduced (Practice at Steiner House Momo of NPO Steiner & Montessori Academy). In particular, exercises that connect the child’s imagination to physical sensations and exercises and their effects are introduced: (1) primitive physical experience (turning over, abdomen, four-sided movement, right-handed movement), (2) formen (form drawing experience from Steiner education), and (3) eurythmy (physical art activity from Steiner education).
言語 en
出版者
出版者 西日本応用倫理学研究会
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50601
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2186-7909
開始ページ
開始ページ 17
書誌情報 HABITUS
HABITUS

巻 25, p. 17-33, 発行日 2021-03-20
見出し
大見出し 研究論文
言語 ja
旧ID 50601
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 03:25:56.423387
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3