ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. HABITUS
  3. 23巻

生の哲学としてのシュタイナー教育思想 : ニーチェ思想との連続性

https://doi.org/10.15027/47372
https://doi.org/10.15027/47372
9a19bcf1-8497-4400-b118-3e8e63c3afe4
名前 / ファイル ライセンス アクション
HABITUS_23_17.pdf HABITUS_23_17.pdf (976.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 生の哲学としてのシュタイナー教育思想 : ニーチェ思想との連続性
言語 ja
タイトル
タイトル Steiner’s educational thought as a philosophy of life: Overcoming Nietzsche’s philosophy
言語 en
作成者 衛藤, 吉則

× 衛藤, 吉則

ja 衛藤, 吉則

en Eto, Yoshinori

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 The current paper sought to clarify Rudolf Steiner’s educational thought as a “philosophy of life", focusing on his understanding of Nietzsche’s thought. Nietzsche’s philosophy is generally regarded as the source of the concept of a “philosophy of life". Nietzsche finds the possibility of true culture in the organic relationship between history, culture, and “life". His “philosophy of life" arises from the concepts of destruction and creation symbolized by the ancient Greek god Dionysus. The “philosophy of life" concept supports the “superhuman" schema, in which human beings are unified into a cosmic whole, possessing the power of an underlying instinctual impulse through a physical body. In this sense, Nietzsche’s framework can be considered a concept of “innocence recovery" through entering into a personal dimension. Nietzsche argues that the “lightness" of the soul and body avoid external suppression. However, Nietzsche did not apply his own “philosophy of life" to education. In contrast, Steiner proposed that the promotion of “life" should not be limited to the Dionysus-like impulse that links only to “instinct" or “body". Rather, Steiner argued that the direction of “deepness", like Dionysus (in Nietzsche’s conception), is headed for “will / body", whereas the direction of Apollo ascends to the “highs" of the ideal through “creative imagination". Moreover, Steiner’s “philosophy of will" was developed into “the art of education (Erziehungskunst)".
言語 en
出版者
出版者 西日本応用倫理学研究会
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/47372
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2186-7909
開始ページ
開始ページ 17
書誌情報 HABITUS
HABITUS

巻 23, p. 17-30, 発行日 2019-03-20
見出し
大見出し 研究論文
言語 ja
旧ID 47372
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 03:23:33.164085
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3