WEKO3
アイテム
C・Ph・E・バッハのフライエ・ファンタジーにおける演奏表現の可能性 : 初期のFreye Fantasie Wq117/14とその演奏表現を例に
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2015317
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/201531726f835dc-8727-4ba8-9c0b-e226e514e4a3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-10-16 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | C・Ph・E・バッハのフライエ・ファンタジーにおける演奏表現の可能性 : 初期のFreye Fantasie Wq117/14とその演奏表現を例に | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Possibilities of Expression in the Performance of Carl Philipp Emanuel Bach’s Fantasias: Using the Example of His Early Freye Fantasie Wq 117/14 and Expression in Its Performance | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
末永, 雅子
× 末永, 雅子
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
権利情報 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 本誌掲載の著作物の著作権は、著者に帰属する。 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | Carl Philipp Emanuel Bach (hereinafter “E. Bach") was a leading composer of Freye Fantasie. In his Versuch über die wahre Art das Clavier zu spielen (Essay on the True Art of Playing Keyboard Instruments) , he gives a detailed analysis of Wq 117/14 as an example of a freye fantasie. This paper considers the expressive possibilities in fantasie performance from the performer’s perspective based on E. Bach’s written views on the fantasie and analyses of his own compositions. Just as E. Bach states that liberties of time and tonality are requirements for a freye fantasie, Wq117/14 is unmeasured (has no bar lines) and moves through many keys. In particular, at the parts where the characteristic modulations of the freye fantasie take place, E. Bach intentionally omits chords and bass notes. Performers must devise their own performance expressions while trying to understand E. Bach’s intentions, which he purposely did not write into the score. The author proposes performance expressions that are possible with the modern piano based on a comparison of CD recordings of the piece by four different performers. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島芸術学会 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Hiroshima Society for Science of Arts | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 17 | |||||||||
書誌情報 |
ja : 藝術研究 en : Annual Review of Hiroshima Society for Science of Arts 号 35, p. 17-36, ページ数 20, 発行日 2022-09-01 |
|||||||||
見出し | ||||||||||
大見出し | 査読論文 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
見出し | ||||||||||
大見出し | Articles | |||||||||
言語 | en | |||||||||
旧ID | 54563 | |||||||||
備考 | リポジトリへの掲載許可を得ていない箇所は,塗りつぶしを施して掲載しています。 |