ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 藝術研究
  3. 35号

C・Ph・E・バッハのフライエ・ファンタジーにおける演奏表現の可能性 : 初期のFreye Fantasie Wq117/14とその演奏表現を例に

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2015317
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2015317
26f835dc-8727-4ba8-9c0b-e226e514e4a3
名前 / ファイル ライセンス アクション
GeijutsuKenkyu_35_17.pdf GeijutsuKenkyu_35_17.pdf (2.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-10-16
タイトル
タイトル C・Ph・E・バッハのフライエ・ファンタジーにおける演奏表現の可能性 : 初期のFreye Fantasie Wq117/14とその演奏表現を例に
言語 ja
タイトル
タイトル Possibilities of Expression in the Performance of Carl Philipp Emanuel Bach’s Fantasias: Using the Example of His Early Freye Fantasie Wq 117/14 and Expression in Its Performance
言語 en
作成者 末永, 雅子

× 末永, 雅子

ja 末永, 雅子

en SUENAGA, Masako

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 本誌掲載の著作物の著作権は、著者に帰属する。
内容記述
内容記述 Carl Philipp Emanuel Bach (hereinafter “E. Bach") was a leading composer of Freye Fantasie. In his Versuch über die wahre Art das Clavier zu spielen (Essay on the True Art of Playing Keyboard Instruments) , he gives a detailed analysis of Wq 117/14 as an example of a freye fantasie. This paper considers the expressive possibilities in fantasie performance from the performer’s perspective based on E. Bach’s written views on the fantasie and analyses of his own compositions. Just as E. Bach states that liberties of time and tonality are requirements for a freye fantasie, Wq117/14 is unmeasured (has no bar lines) and moves through many keys. In particular, at the parts where the characteristic modulations of the freye fantasie take place, E. Bach intentionally omits chords and bass notes. Performers must devise their own performance expressions while trying to understand E. Bach’s intentions, which he purposely did not write into the score. The author proposes performance expressions that are possible with the modern piano based on a comparison of CD recordings of the piece by four different performers.
言語 en
出版者
出版者 広島芸術学会
言語 ja
出版者
出版者 Hiroshima Society for Science of Arts
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
開始ページ
開始ページ 17
書誌情報 ja : 藝術研究
en : Annual Review of Hiroshima Society for Science of Arts

号 35, p. 17-36, ページ数 20, 発行日 2022-09-01
見出し
大見出し 査読論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 54563
備考 リポジトリへの掲載許可を得ていない箇所は,塗りつぶしを施して掲載しています。
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-26 08:49:29.619544
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3