ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. The Journal of Social Studies Education in Asia
  3. 7巻

A Framework for Controversial Issue Gatekeeping within Social Studies Education: The Case of Japan

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2014037
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2014037
ad3401cb-b06d-41bc-90fe-725a25113c9d
名前 / ファイル ライセンス アクション
JSSEA_7_65.pdf JSSEA_7_65.pdf (405.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル A Framework for Controversial Issue Gatekeeping within Social Studies Education: The Case of Japan
言語 en
作成者 Kim, Jongsung

× Kim, Jongsung

en Kim, Jongsung

Search repository
Misco, Thomas

× Misco, Thomas

en Misco, Thomas

Search repository
Kusahara, Kazuhiro

× Kusahara, Kazuhiro

en Kusahara, Kazuhiro

Search repository
Kuwabara, Toshinori

× Kuwabara, Toshinori

en Kuwabara, Toshinori

Search repository
Ogawa, Masato

× Ogawa, Masato

en Ogawa, Masato

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright © 2018 the International Social Studies Association (ISSA) and Japanese Educational Research Association for the Social Studies (JERASS) . All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, stored, transmitted, in any form, or by any means, without prior written permission from JERASS and ISSA, to whom all requests to reproduce copyright material should be directed, in writing.
主題
主題Scheme Other
主題 Controversial issues
主題
主題Scheme Other
主題 Japan
主題
主題Scheme Other
主題 Curricular instructional gatekeeping
内容記述
内容記述 This article addresses how social studies teachers in Japan might employ a framework for addressing controversial issues. This framework recognizes multiple and overlapping contexts for curriculum and instruction decision making, including the classroom, community, and society. It also categorizes the state of topics among five levels, ranging from deeply taboo, silenced and unknown to student, taboo, controversial, free discussion and deliberation, and settled with little or no disagreement. Finally, we submit recommendations for pre- and in- service teachers, teacher education departments, and educational policy makers to reconceptualize how they think about controversial issues in light of the essential democratic normative mandate to teach them.
言語 en
出版者
出版者 The International Social Studies Assosiation
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2434-1797
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12857878
開始ページ
開始ページ 65
書誌情報 The Journal of Social Studies Education in Asia
The Journal of Social Studies Education in Asia

巻 7, p. 65-76, 発行日 2018
見出し
大見出し ARTICLES
言語 ja
見出し
大見出し ARTICLES
言語 en
旧ID 50057
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-23 06:51:02.412530
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3