ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

運動療法に取り組む外来患者の顧客満足と運動に対する動機づけの関連性の検討

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2011700
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2011700
7614b3b1-f1f5-4b2e-930a-58833c857325
名前 / ファイル ライセンス アクション
RigakuryohoKagaku_25_157.pdf RigakuryohoKagaku_25_157.pdf (650.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 運動療法に取り組む外来患者の顧客満足と運動に対する動機づけの関連性の検討
言語 ja
タイトル
タイトル Examination of the Relationship between Customer Satisfaction and the Motivation to Exercise among Outpatients Practicing Therapeutic Exercises
言語 en
作成者 田中, 亮

× 田中, 亮

ja 田中, 亮

en Tanaka, Ryo

Search repository
戸梶, 亜紀彦

× 戸梶, 亜紀彦

ja 戸梶, 亜紀彦

en Tokaji, Akihiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2010 理学療法科学学会
主題
主題Scheme Other
主題 顧客満足
主題
主題Scheme Other
主題 運動療法, 動機づけ
主題
主題Scheme Other
主題 customer satisfaction
主題
主題Scheme Other
主題 exercise therapy
主題
主題Scheme Other
主題 motivation
主題
主題Scheme NDC
主題 490
内容記述
内容記述 [目的]本研究の目的は,運動療法に取り組む外来患者の顧客満足と運動に対する動機づけの関連性を明らかにすることである。[対象]対象は,運動療法に取り組んでいる外来患者189名とした。[方法]顧客満足の測定には,Customer Satisfaction Scale based on Need Satisfaction(CSSNS)を使用した。運動に対する動機づけの測定には,Behavioral Regulation in Exercise Questionnaire-2(BREQ-2)を使用した。[結果]相関係数の算出およびカテゴリカル回帰分析の結果,顧客満足全体や顧客満足の下位概念は,運動に対する自己決定的な動機づけと有意に関連することが認められた。[結語]運動療法に取り組む外来患者の顧客満足は,運動に対する自己決定的な動機づけと関連するといえる。
言語 ja
内容記述
内容記述 [Purpose] The present study aimed to examine the relationship between customer satisfaction and the motivation to exercise among outpatients practicing therapeutic exercises. [Methods] The data of 189 subjects who practiced therapeutic exercises were used for analysis. Customer Satisfaction Scale based on Need Satisfaction (CSSNS) was used to measure the degree of customer satisfaction. In order to assess self-determined motivation to exercise, the Behavioral Regulation in Exercise Questionnaire-2 (BREQ-2) was used. [Results] The results of the calculation of the correlation coefficient and categorical regression analyses show that customer satisfaction and its sub-concept (5 factors: need satisfaction of competence, autonomy, relatedness to participants, relatedness to service providers, and physiological needs) were related to the self-determined motivation to exercise. [Conclusions] These results suggest that, for outpatients practicing therapeutic exercises, customer satisfaction is related to the self-determined motivation to exercise.
言語 en
出版者
出版者 理学療法科学学会
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
関連情報
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.1589/rika.25.157
関連情報
識別子タイプ URI
関連識別子 http://japanlinkcenter.org/JST.JSTAGE/rika/25.157
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-1667
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10472896
開始ページ
開始ページ 157
書誌情報 理学療法科学
理学療法科学

巻 25, 号 2, p. 157-163, 発行日 2010-04-20
旧ID 33072
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 06:13:17.835320
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3