ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

高校生の英語学習動機に関する実証的研究

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2011035
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2011035
eb41474b-04ac-4193-bf5a-a0145b7b1c3a
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullJCRD_26-4_1.pdf BullJCRD_26-4_1.pdf (542.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 高校生の英語学習動機に関する実証的研究
言語 ja
タイトル
タイトル English learning motivation of high school students : An empirical study
言語 en
作成者 小篠, 敏明

× 小篠, 敏明

ja 小篠, 敏明

en Ozasa, Toshiaki

Search repository
深澤, 清治

× 深澤, 清治

ja 深澤, 清治

en Fukazawa, Seiji

Search repository
殿重, 達司

× 殿重, 達司

ja 殿重, 達司

en Tonoshige, Tatsushi

Search repository
坂元, 真理子

× 坂元, 真理子

ja 坂元, 真理子

en Sakamoto, Mariko

Search repository
張, 小杰

× 張, 小杰

ja 張, 小杰

en Zhang, Xiao Jie

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2004 日本教科教育学会
主題
主題Scheme Other
主題 英語学習
主題
主題Scheme Other
主題 動機
主題
主題Scheme Other
主題 普通科高校生
主題
主題Scheme Other
主題 因子分析
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 本研究は主としてカナダで開発された北米モデルを尺度として用い, 日本人普通科高校生学習者の英語学習動機を明らかにし, 彼らの英語学習動機の構造を解明することを目的とするものである。因子分析による解析の結果, 日本人普通高校生の英語学習動機は4種類から構成されていることが明らかになった。また, MANOVAによる解析の結果, 2年生と3年生の間には, 2種類の内発的動機(因子1, 2)および非動機において有意差が認められた(2年生>3年生)。また, 男性・女性の間には内発的動機・知識/成長(因子1), 外発的動機(因子3), および非動機(因子4)において有意差が認められた(女性>男性)。
言語 ja
内容記述
内容記述 The present study aims to explore the English learning motivation of students in the general education course of senior high schools in Japan. A set of questionnaires on English learning motivation was administered to 244 senior high school students. The data were analyzed first using a factor analysis in order to extract factors that could best explain the subjects' perception of their English learning motivation. The results revealed that their perception was explained by four kinds of motivation. The obtained data were further analyzed using a 2 x 2 MANOVA with the sum of the scores for each factor as the dependent variable and year (grade) and gender as the independent variables. The results indicated that there were significant differences between the 2nd year and the 3rd year (2nd year > 3rd year) for the intrinsic motivations (F1, F2) and amotivation (F3). It was also found that there were significant differences between males and females (females > males) for the intrinsic motivations / knowledge and growth (F1), extrinsic motivation (F3) and amotivation (F4)
言語 en
出版者
出版者 日本教科教育学会
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0288-0334
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00247430
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 日本教科教育学会誌
日本教科教育学会誌

巻 26, 号 4, p. 1-7, 発行日 2004-03-30
旧ID 28112
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 05:51:53.879912
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3