ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

被服製作実習における授業プロンプトの有効性の検討 : 浴衣製作実習における学生の記述分析を通して

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2011033
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2011033
5a6a244d-674f-4433-ac0a-836f741a4f58
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullJCRD_26-3_33.pdf BullJCRD_26-3_33.pdf (556.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 被服製作実習における授業プロンプトの有効性の検討 : 浴衣製作実習における学生の記述分析を通して
言語 ja
タイトル
タイトル An Investigation into the Effectiveness of Instructional Prompts in Sewing Classes : Based on an Analysis of Students' Reports on Yukata Sewing
言語 en
作成者 鈴木, 明子

× 鈴木, 明子

ja 鈴木, 明子

en Suzuki, Akiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2003 日本教科教育学会
主題
主題Scheme Other
主題 浴衣
主題
主題Scheme Other
主題 製作実習
主題
主題Scheme Other
主題 学び
主題
主題Scheme Other
主題 関係性
主題
主題Scheme Other
主題 授業プロンプト
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 本研究では, 浴衣製作実習において教師が提示した各授業プロンプトの有効性を検討することを目的としている。12回の実習授業で, 浴衣製作活動における学びを促すために教師によって提示された授業プロンプトの意味を学習者がどのようにとらえたか, その中で何を学んだかを28名の大学生の記述から分析した。その結果, 多くの学生は教師が提示した授業プロンプトから教授意図を理解し, それらを主体的かつ詳細にとらえ直していた。学生が記述した学びの内容は, 各種縫製技能や身体構造と被服構成などの実質的な事柄の他, 段取りの工夫や危険の回避など生活に必要な力も含まれていた。また繰り返し作業と繰り返しのない難易度の高い作業のいずれにおいても, 自己の内面的な変化への気づきや素材および道具, 技能と自分との関係性をみつめる記述がみられた。
言語 ja
内容記述
内容記述 The aim of this paper is to investigate the effectiveness of teachers' instructional prompts when students are doing yukata sewing. This was done by analyzing 28 students' descriptions of their interpretations of prompts and what they learned in each of 12 lessons. A lot of students understood the teacher's intention and interpreted the prompt individually, and in detail. They acquired not only practical sewing skills and knowledge of the materials used, but also abilities which are necessary for daily life, for instance, the procedure for sewing and how to avoid dangerous situations. In repeating dull work as well as in doing difficult independent work, a lot of students reported awareness of their internal transformation and showed insights into the relationship between what they learnt about sewing, and themselves.
言語 en
出版者
出版者 日本教科教育学会
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0288-0334
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00247430
開始ページ
開始ページ 33
書誌情報 日本教科教育学会誌
日本教科教育学会誌

巻 26, 号 3, p. 33-40, 発行日 2003-12-30
旧ID 30064
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 05:51:49.647646
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3