ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

ユネスコ識字教材開発事業「遠隔地小学校児童のための識字教材開発」の現状と課題

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2011023
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2011023
fe6fcd96-08d5-4e83-9b0d-831455c1cdcf
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullJCRD_25-1_51.pdf BullJCRD_25-1_51.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ユネスコ識字教材開発事業「遠隔地小学校児童のための識字教材開発」の現状と課題
言語 ja
タイトル
タイトル The Present State, and Problems, of the Project, 'Development of Literacy Materials for Primary School Children in Rural Areas'
言語 en
作成者 桑山, 尚司

× 桑山, 尚司

ja 桑山, 尚司

en Kuwayama, Hisashi

Search repository
岩崎, 秀樹

× 岩崎, 秀樹

ja 岩崎, 秀樹

en Iwasaki, Hideki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2002 日本教科教育学会
主題
主題Scheme Other
主題 万人のための教育
主題
主題Scheme Other
主題 識字教育
主題
主題Scheme Other
主題 教材開発
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 「EFA2000評価・世界的総括(Education for All2000 Assessment Global Synthesis)」は, 「万人のための教育」へ向けた1990年以来の取り組みの現実的な成果を評価しつつも, 基礎教育を取り巻くさまざまな問題が未解決であることを指摘する。本研究においては, EFAへ向けた取り組みとしてユネスコと広島大学が共同で行った「遠隔地小学校児童のための識字教材開発」プロジェクトの内実を考察し, その意義を3点あげた。すなわち, ①問題指向型の識字教材内容, ②授業の改善のためのネットワークの構築, ③異なる教材観, 授業観の間の対話である。また, EFAを現実のものとするために克服すべき課題が「ダカール行動の枠組み(The Dakar Framework for Action)」の記述の中に内包されていることを指摘した。
言語 ja
内容記述
内容記述 The roll of education in aid strategies has changed in different ways in the history of 'development' in developing countries. It has been regarded as a fruit of economic development, a precondition of economic development, one of the essentials in social development and a significant target in human development. However, 'Basic Education for All' has been a common agenda in all developing countries and their donors since 1990. The eradication of illiteracy is one of the objectives of 'Basic Education for All'. This paper introduces one of the literacy projects implemented by APPEAL (Asia-Pacific Programme for Education for All) and Hiroshima University. The aim of the project was to develop literacy materials for the improvement of primary education, especially in rural areas. From the description of workshops in mathematics education, the following significant points, and problems, of the project have appeared. (i) Problem-oriented teaching materials. (ii) The establishment of a network to improve lessons. (iii) Dialogue between different views of teaching materials and lessons based on socio-cultural backgrounds.
言語 en
出版者
出版者 日本教科教育学会
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0288-0334
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00247430
開始ページ
開始ページ 51
書誌情報 日本教科教育学会誌
日本教科教育学会誌

巻 25, 号 1, p. 51-60, 発行日 2002-06-30
旧ID 28104
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 05:51:30.657841
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3